ترس امنیتی گردشگران خارجی برای سفر به روسیه

شرکت‌های مسافرتی به دلیل لغو سفر توریست‌ها به روسیه پس از حمله تروریستی کروکوس با مشکل مواجه شده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا، شرکت‌های مسافرتی که تورهای روسیه را ارائه می‌دهند، با فشار مالی مواجه هستند، زیرا مشتریان به دلیل نگرانی‌های امنیتی متعاقب حمله تروریستی اخیر، از بازدید از این کشور خودداری کرده‌اند و تقاضای بازپرداخت مبلغ خود را دارند.

فام دوی نگیا، مدیر یکی از آژانس‌های ویتنام در این باره گفت: شرکت او دچار مشکلاتی شده زیرا ممکن است بسیاری از تورهای مسکو لغو شود.

او افزود: تورها تنها در اواخر سال گذشته پس از یک وقفه به دلیل جنگ روسیه و اوکراین از سر گرفته شد. این شرکت برای ۱۰  گروه از گردشگرانی که قرار است در اواخر ماه می (اوایل خرداد) برای سفرهای ۹ روزه حرکت کنند، بلیت هواپیماهای ترکیش ایرلاینز و قطر ایرویز رزرو کرده است. هر کدام از این گروه ها ۱۰ میلیون دونگ ویتنام سپرده‌گذاری کردند، اما بسیاری بلافاصله پس از حمله، درخواست عودت پولشان را داده‌اند.

این مدیر آژانس مسافرتی در ویتنام ادامه داد: به آنها توصیه شده است تورهای خود را به ترکیه، گرجستان یا دبی تغییر دهند. حتی اگر آنها موافقت کنند، به دلیل قیمت‌های بیشتر هواپیما ، شرکت متحمل ضرر خواهد شد.

او اضافه کرد: در حالی که هنوز زیان برآورد نشده است، بازگرداندن سپرده‌ها از خطوط هوایی نیز برای شرکت‌های مسافرتی مشکل‌ساز است. برای هر گروه ۲۵ مسافری، ۷۰ میلیون دونگ به قطر ایرویز و ۵۰  میلیون دونگ به ترکیش ایرلاینز پرداخت کرده است. شرکت او در حال مذاکره با مشتریان است و به آنها می‌گوید که به تورهای ترکیه تغییر مکان دهند.

دوی نگیا خاطرنشان کرد: تورهای روسیه تا اکتبر (‌مهرماه) متوقف شده است. بسیاری از کشورها از شهروندان خود خواسته‌اند که سفر به روسیه را محدود کنند.

 ترجمه از وحید سلطانی پاجی، جرم‌شناس و پژوهشگر حوزه امنیت گردشگری و میراث‌فرهنگی

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha