قدردانی از همکاری نیروهای انتظامی و مرزبانی اردبیل در حفاظت از میراث‌فرهنگی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: طی دیدار نوروزی با فرماندهان نیروی انتظامی و مرزبانی شهرستان‌های مختلف استان از همکاری این نیروها برای حفاظت از میراث‌فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، سرهنگ ناصر شکری امروز ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ گفت: طی دیدار نوروزی با فرماندهان نیروی انتظامی و مرزبانی شهرستان‌های مختلف استان با اهدای لوح تقدیر از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از همکاری این نیروها در حفاظت از آثار تاریخی تقدیر به عمل آمد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: در سال ۱۴۰۲ نیروهای انتظامی و مرزبانی استان نقش چشم‌گیری در حفاظت از آثار تاریخی استان داشتند و همکاری‌های لازم با یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی استان انجام شده است.

او تاکید کرد: استان اردبیل بیش از هزار و صد اثر تاریخی ثبت شده و بیش از ۲هزار اثر تاریخی شناسایی شده دارد که حفاظت از همه این آثار در گستره جغرافیایی استان به تنهایی از سوی یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی ممکن نیست و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی در این راستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرهنگ شکری ادامه داد: علاوه بر نیروهای نظامی و انتظامی، نقش کمک‌های مردمی نیز در حفاظت از آثار تاریخی بسیار مهم است و ما از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا داریم درصورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم آثار تاریخی در سراسر استان از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲ در سطح ملی و شماره‌های ۳۳۲۳۴۰۵۰ و ۳۳۲۴۱۰۷۰  در سطح استانی اخبار و اطلاعات لازم را به یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha