پیش‌بینی بارش‌های رگباری، آبگرفتگی، ایجاد رواناب و احتمال سیلاب در خراسان رضوی

هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح زرد وقوع بارش های رگباری، در برخی نقاط توام با رعدو برق با احتمال بارش تگرگ، همراه با آبگرفتگی، ایجاد رواناب و احتمال سیلاب در نیمه شمالی بویژه در نوار شمالی و شمال غرب استان را پیش بینی کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی اصغر دهقان‌پور امروز یکشنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از اوایل وقت فردا (دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ مصادف با روز طبیعت) استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار و بارش‌زا قرار خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: از اوایل وقت فردا شاهد آغاز بارش‌های رگباری از ناحیه شمال غربی استان مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی خواهیم بود که به تدریج با گسترش بیشتر این سامانه، طی فردا و روز سه‌شنبه، به ویژه بیشتر نقاط نیمه شمالی، بخش‌های مرکزی و ارتفاعات استان تحت تاثیر فعالیت این سیستم، شاهد بارش خواهند بود.

او تصریح کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها و همچنین پیش بینی وقوع رعدوبرق و بارش تگرگ، احتمال ایجاد روان‌آب، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق به خصوص در نواحی واقع در نوار شمالی و شمال غرب استان وجود دارد که هشدار سطح زرد شماره ۰۳ صادر شده است.

دهقان‌پور تصریح کرد: بیشترین مقدار بارش در شهرستان‌ها و توابع  درگز، کلات، قوچان، چناران، ارتفاعات هزار مسجد و بینالود، طرقبه و شاندیز و منطقه مرزداران سرخس پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی توصیه کرد: شهروندان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌هاو صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha