آیین نوروزگاه در ۱۰ نقطه استان زنجان برپا شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: آیین نوروزگاه در ۱۰ نقطه استان زنجان در ایام نوروز برپا شد

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی صبح ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای ایام نوروز در ۱۰ نقطه از استان زنجان آیین نوروزگاه هعمراه با اجرای موسیقی سنتی آشیقی برپا شد. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان افزود: شش شهرستان زنجان، خدابنده، خرمدره، طارم، سلطانیه و ابهر امسال با برگزاری موسیقی سنتی آشیقی و مراسم آیینی نوروزگاه به معرفی رسوم و آداب و سنت‌های استان زنجان پرداختند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در خصوص محل برپایی این آئین عنوان کرد: سه راهی سرخه دیزج طارم، حمام یان یان خرمدره، روستای تاریخی قروه، مجموعه جهانی گنبد سلطانیه، غار کتله خور شهرستان خدابنده، محوطه مجموعه گردشگری پاسارگاد ابهر، محوطه شهر شادی پارسیان سلطانیه، موزه رختشویخانه و موزه مردان نمکی و ذوالفقاری زنجان، سبزه میدان از اماکنی بودند که جشن‌های نوروزگاه در ایام نوروز در آن‌ها برگزار شد. 

او در معرفی آیین نوروزگاه گفت: احیای آیین‌های سنتی نوروزی و معرفی بازی‌ها و موسیقی محلی از جمله اهداف این برنامه بود که با رعایت‌شان و حرمت ماه رمضان و توجه به نیاز مردم و مسافران نوروزی برگزار شد تا شور و نشاط اجتماعی را به مسافران و ساکنان هدیه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha