بیش از ۱۵ میلیون تردد در ایام نوروز در محورهای استان مرکزی ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بیش از ۱۵میلیون و ۲۹۳هزار تردد انواع وسیله نقلیه توسط ۷۰ سامانه هوشمند ترددشمار آنلاین(برخط) ثبت شده که از این تعداد ۶۳هزار و ۷۷۷ تردد مربوط به ناوگان اتوبوسی بوده است.

به‌گزارش میراث آریا، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، اظهار کرد: طرح نوروزی ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته شروع شد و تا پایان روز گذشته ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت. به همین دلیل به منظور خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای در ایام نوروز ۴۲۰ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌ آلات در قالب ۵۴ اکیپ و ۳۵ راهدارخانه به منظور اسکان اضطراری مسافران در حال آماده‌باش قرار گرفتند.

او افزود: طی این ایام ۱۵میلیون و ۲۹۳هزار و ۷۴۱ تردد انواع وسیله نقلیه توسط ۷۰ سامانه هوشمند ترددشمار آنلاین(برخط) ثبت شده که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۹۰۱هزار مربوط به ناوگان سنگین و ۶۳هزار و ۷۷۷ تردد نیز مربوط به ناوگان اتوبوسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی این استان شاهراه ارتباطی بین شمال و جنوب و شرق و غرب کشور است، بیان کرد: در این مدت بیش از ۳میلیون و ۲۷۶هزار وسیله نقلیه وارد استان شده و ۳میلیون و ۴۷۴هزار و ۲۲۰ خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.

جهانی ادامه داد: در مجموع حدود ۳ میلیون خودرو نیز از مرکز استان (اراک) وارد و خارج شدند. سرعت متوسط خودروها در محورهای مواصلاتی استان در این ایام برابر با ۸۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

او همچنین گفت: آزادراه تهران-ساوه و شازند-اراک مجموعا با بیش از یک میلیون و ۶۰۰هزار تردد، پرترددترین محورهای استان در این ایام بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل طی این مدت به صورت شبانه‌روزی در حال رصد شرایط جاده و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی بودند، افزود: طی این مدت بیش از ۲۳۰۰ تماس مردمی از طریق کارشناسان این مرکز پاسخ داده شد.

جابه‌جایی بیش از ۱۲۹هزار مسافر توسط ناوگان مسافری استان مرکزی

جهانی با بیان اینکه به منظور جابه‌جایی مسافرین ۴۸ شرکت فعال مسافربری و سه پایانه مسافربری در شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین پیش از آغاز این ایام آمادگی لازم برای اجرای طرح نوروزی را کسب کردند ادامه داد: پیش بینی جابه‌جایی ۹۰هزار مسافر از مبدأ استان و در مجموع ۱۸۰هزار مسافر به‌صورت رفت و برگشت از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته بود.

او با بیان اینکه طی این مدت ۶۳۸۱ سفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰درصد رشد داشته است، اضافه کرد: تعداد جابه‌جایی مسافرین در این ایام برابر با ۱۲۹هزار و ۶۹۱ مسافر به صورت رفت و برگشت بوده است. البته با تمهیدات اندیشیده شده در تامین ظرفیت صندلی مشکلی وجود نداشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: به منظور جابه‌جایی مسافران ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل شامل ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۲۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۸۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری در نظر گرفته بودیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011702305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha