افزایش کشفیات قاچاق کالا و ارز در صنعت هوایی و ریلی/ عملکرد مطلوب یگان حفاظت میراث‌فرهنگی

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا ضمن بیان عملکرد قرارگاه قدر در طرح نوروزی گفت: کشفیات قاچاق کالا و ارز در صنعت هوایی و ریلی، نسبت به گذشته افزایش داشته است.

به گزارش میراث آریا، رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا افزود: نیاز به امنیت اعم از فردی و اجتماعی از اساسی‌ترین نیازهای انسانی بوده و بدون آن زندگی سعادتمند برای آحاد مردم امکان پذیر نیست.

او تعامل آگاهانه و همگانی را رکن محوری امنیت پایدار در جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: در زمینه اهمیت امنیت، همین بس که متفکرین وجود، آن را بر سایر نیازهای جامعه مقدم دانسته و انگیزه مدنیت انسان را نیاز به امنیت معرفی می‌کنند.

بنی‌اسدی‌فر تأکید کرد: فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا به منظور استقرار نظم و امنیت در جامعه و فراهم‌ساختن زمینه پیشرفت و توسعه با بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با اعمال مدیریت مدبرانه و هوشمند در راستای ارتقای امنیت پایدار تلاش می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در حوزه مسائل اجتماعی وظایف هر یک از دستگاه‌ها به تفکیک مشخص و ابلاغ شده و لازم است دستگاه‌ها با توجه به دغدغه‌های مردمی، مطالبه‌گری و پاسخگویی از مسئولان را در حوزه وظایف خود با جدیت پیگیری کنند و این تکلیف را در حوزه مسئولیتی آنان نهادینه کنند.

او در ادامه به بیان عملکرد این فرماندهی پرداخت و با اشاره به اینکه ارمغان پلیس، آرامش خیال برای مسافران نوروزی است، گفت: ۸ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۴۲ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی در نوروز امسال از ابنیه و موزه‌های کشور بازدید کرده‌اند که در طرح نوروزی یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وظیفه امنیت را در سراسر کشور بر عهده داشته است.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا مدیریت انتظامی مطلوب و بدون حادثه ۱۵ هزار خطوط ریلی، اماکن و ایستگاه‌های راه آهن در این ایام را از توفیقات پلیس راه آهن کشور برشمرد و افزود: در این بازه زمانی بیش از ۲ هزار و ۵۰۵ رام قطار و نزدیک به یک میلیون ۷۸۹ هزار مسافر در امنیت کامل تردد و جا به جا شده‌اند که این مهم حاصل افزایش توان تحرک و پوشش انتظامی و امنیتی پلیس راه آهن از طریق تقویت گشت‌های خودرویی و موتوری، مدیریت مطلوب انتظامی در ایستگاه‌های ریلی مهم علیرغم تراکم شد آمد بدون بروز هر گونه واقعه امنیتی می‌باشد.

بنی‌اسدی‌فر با اشاره به افزایش ۷ درصدی مسافران پروازهای داخلی و خارجی گفت: پلیس فرودگاه‌های کشور از ابتدای طرح موفق شد با تلاش شبانه روزی امنیت بیش از ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۷۷ مسافر را در قالب بیش از ۱۷ هزار و ۴۶۶ پرواز داخلی و خارجی تأمین و رضایت مراجعه کنندگان را به خوبی جلب کند.

او خاطر نشان نشان کرد: با اقدامات مؤثر پیشگیرانه توانسته‌ایم قاچاق کالا و ارز در حوزه صنعت هوایی و ریلی را مدیریت کنیم که این کشفیات در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته به ترتیب از افزایش ۱۱ و ۱۰ درصدی با ارزش تقریبی ۸۷ میلیارد و ۳۹۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۵۰۰ ریال و۱۲ میلیارد و۲۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و برخوردار بوده است.

در همین راستا در پلیس فرودگاه‌های کشور ۲۵۹ کیلو ۸۱۳ گرم و در پلیس راه آهن ۱۲ کیلو ۷۳۵ گرم انواع مواد مخدر و ۴۰۴ نفر متهم در فرودگاه‌ها و ۱۳۹ متهم در ایستگاه‌های راه آهن در این رابطه دستگیر شده‌اند که به نسبت سال گذشته ۱۵۲ و ۱۹۴ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011802346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha