استقرار گشت‌های راهداری ‌و پلیس راه در نقاط پرحادثه در تعطیلات عید فطر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از استقرار گشت‌های راهداری ‌و پلیس راه در نقاط پرحادثه استان طی تعطیلات عید فطر خبر داد.

به گزارش میراث آریا، محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، در نخستین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی در سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به افزایش تردد در تعطیلات عید فطر، گشت‌های راهداری و پلیس راه در نقاط پرحادثه استان مستقر می‌شوند.

او با تأکید بر مدیریت ترافیک برای کاهش تصادفات جاده‌ای در این ایام افزود: بیش از یک میلیون و ۳۹۷ هزار وسیله نقلیه تردد بین استانی در محورهای استانی طی اجرای طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین به ثبت رسیده که نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش یافته‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی همچنین اظهار کرد: در این بازه زمانی تردد بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسید.

به گفته مشتری، ۴۰ درصد کل وسایل‌ نقلیه‌ای که در خراسان‌ شمالی تردد کرده‌اند غیربومی بوده که حاکی از افزایش ۵ درصدی نسبت به سال قبل است.

مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی نیز در این جلسه گفت: عامل ۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای استان در تعطیلات نوروزی امسال مربوط به واژگونی خودرو بود که این آمار نشان می‌دهد باید اقدامات در حوزه فرهنگ‌سازی بیشتر شود.

او افزود: با توجه به نصب دوربین‌های ثبت تخلف در محورهای خراسان‌شمالی و فراهم شدن امکان آمارگیری، این استان رتبه دوم تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011902434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha