بندرعباس در بازه زمانی یک ماهه برای بیش از ۴ میلیون نفر خدمات ارائه کرده است

جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، صفر صادقی‌پور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در راستای تشریح عملکرد ستاد خدمات سفر در محدوده شهر بندرعباس با کارکرد کمیته‌های ۱۳ گانه ستاد بخصوص کمیته‌های اسکان ‌و اقامت، ارزاق، سوخت، امنیت، حمل و نقل دریایی و...  برگزار شد.


به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، محمد محسنی روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در این جلسه با اشاره به جایگاه بندرعباس در جذب گردشگران گفت: استان هرمزگان در حوزه گردشگرپذیری در کشور جز مقاصد مهم گردشگری محسوب می‌شود کما اینکه هرمزگان و بندرعباس مزیت غالب و ممتازی در کشور دارد و این کمک کرده که هموطنان عزیز به  هرمزگان و بندرعباس سفر کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: انتظار جدی و  واقعی و از طرفی تکلیف ما این است که مقدمات کار را برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف فراهم کنیم.

او با اشاره به اینکه کشور قطر ۱۳ سال تلاش کرد تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به این کشور سفر کنند و برای این موضوع چند هزار میلیارد دلار هزینه کرد، افزود: بندرعباس با بضاعت بزرگ و نیروی مشخصی که در صدر آن خدمات عمومی که شهرداری باشد توانست در بازه زمانی یک ماهه برای بالغ بر ۴ میلیون نفر اقامت شبانه، خدمات ارائه دهد.

محسنی اظهار کرد: اهمیت و کار حوزه خدمات رسانی به ویژه شهرداری در ایام نوروز از سطح بالا و خیلی خوبی برخوردار بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با بیان اینکه از این تعداد اقامت شبانه زیر ۱۰ نفر شکایت داشتیم، افزود: کلان شهری مثل بندرعباس که ۴ میلیون اقامت شبانه داشته و ۱۰ نفر ناراضی یا شکایت داشته باشد که حق هم دارد، می‌توان گفت که خوب کار کردیم.

او ادامه داد: هر آنچه در شهر بندرعباس رقم خورده به قلم و قدم شهرداری و شورای شهر بوده است.
محسنی افزود: نزدیک به ۴ میلیون سفر دریایی از بنادر بندرعباس رقم خورده که این یعنی ۹۰ درصد از خدمات دریایی کشور در بندرعباس انجام شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰۰ غرفه صنایع‌دستی ایام نوروز  در شهر بندرعباس دایر بوده، بیان کرد: شهری که از سوی یونسکو به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع‌دستی معرفی شده؛ باید به صنایع‌دستی آن توجه کرد.

او افزود: در حوزه خدمات عمومی، اماکن اقامتی، کمپ‌ها؛ بوستان‌های اسکان و ... در ارزیابی که دبیرخانه ستاد داشت، بندرعباس نمره قابل قبولی کسب کرده است که رضایت‌مندی حداکثری جامعه هدف را به دنبال داشت.

محسنی عنوان کرد: قطعآ با نگاه شهردار و شورای شهر بندرعباس می‌شود کارهای خیلی بزرگی در حوزه گردشگری شهر بندرعباس انجام داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص جلسات برگزار شده ستاد خدمات سفر استان گفت: ۸ جلسه خدمات سفر در استان برگزار شده که یکی از آنها برای اولین بار در تاریخ ستاد خدمات کشور به ریاست رئیس جمهور برگزار شده است.

او در پایان ضمن تشکر از استاندار هرمزگان به عنوان رئیس ستاد خدمات سفر افزود: سال گذشته استاندار هرمزگان به عنوان استاندار نمونه کشور در حوزه خدمات رسانی ستاد خدمات سفر معرفی شد و امسال هم بر آنیم بر اساس شاخص و استانداردهای خدمات‌رسانی از ارکان و اجزای خدمات رسان استان در وزارت میراث فرهنگی دفاع کنیم که باز هم بتوانیم  عناوین برتری را برای استان هرمزگان و شهر بندرعباس کسب کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012002464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha