رشد ۶ درصد سفرهای دریایی در ایام نوروز/ اسقبال مسافران از اسکله گردشگری بندر ترکمن پس از احیای خلیج گرگان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به در اختیار نبودن نحوه و شرایط خدمات دهی پایدار به مردم در سفرهای دریایی، ناشی از وضعیت جوی و ناپایداری آب و هوایی، تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سفر تردد دریایی صورت گرفت.

علی اکبر صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا اظهار کرد: ستاد هماهنگی و تسهیل سفرهای دریایی در سازمان بنادر و دریانوردی، با حضور ۲۵ دستگاه فعال در حوزه دریا، از مهرماه سال گذشته تشکیل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تفکیک آمار سفرهای دریایی از گردشگری دریایی در ایام نوروز امسال، خاطر نشان کرد: در بخش مسافرت‌های دریایی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر انجام گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶ درصد رشد داشته است.

صفایی افزود: در حوزه گردشگری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سفر تردد دریایی انجام گرفت که نسبت به سال گذشته، ۷ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه در حوزه دریا، مردم از نقاط تعریف شده در نوار ساحلی در استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان در جنوب کشور بهره بردند، افزود: گردشگران و مسافران دریایی در این ایام، از بنادر شهید حقانی، چارک، آفتاب و پهل به جزایر کیش، قشم، هنگام، لارک و بوموسی تردد کردند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در شمال کشور نیز مردم از بنادر و سواحل گردشگری در استان های مازندران، گیلان و گلستان استفاده کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احیای خلیج گرگان، تاکید کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۳، با انجام لایروبی و احیای بندر ترکمن، گردشگران زیادی از چشم‌اندازهای دریایی و ساحلی استان گلستان دیدن کردند.

او افزود: با توجه به علاقمندی مردم به توسعه و پیشرفت کشور، در این ایام و با توجه به تمهیدات به عمل امده، بازدید از تاسیسات و اماکن بنادر تجاری کشور در شمال و جنوب نیز در برنامه گرشگران نوروزی بود که مورد استفقبال مردم قرار گرفت.

صفایی اظهار کرد: با آماده به کاری مراکز امداد و نجات دریایی، ویژه سفرها و ترددهای دریایی در تعطیلات نوروز، در این ایام ۳۴ پیام سانحه دریایی به مراکز امدادرسانی دریایی مخابره شد که با واکنش سریع تیم‌های جستجو و نجات دریایی سازمان‌ بنادر، هیچ حادثه تاثیرگذار و منجر به فوتی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012102536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha