صدور ۶۸ موافقت اصولی گردشگری با ۷هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در البرز طی سال ۱۴۰۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از صدور ۶۸ موافقت اصولی برای ساخت تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۷هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی حدود ۲۸۰۰ نفر در سال ۱۴۰۲ خبر داد که نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط برای صدور مجوز ساخت دارد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رحیم خاکی روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: این موافقت اصولی‌ها برای ۱۶ بوم‌گردی، هشت هتل، سه واحد پذیرایی سنتی، ۲۷ مجتمع گردشگری، ۹ کمپینگ بهداشتی، یک محوطه روستایی و گردشگری، یک هتل بیمارستان، یک هتل آپارتمان، یک اقامتگاه سنتی و یک مجموعه گردشگری سلامت صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: برای گسترش زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری در استان البرز این اداره کل همکاری خوبی با سرمایه‌گذاران در زمینه صدور موافقت اصولی به خصوص در زمینه اقامتگاه بوم گردی، هتل، هتل آپارتمان مجتمع‌های گردشگری اقامتی و ... دارد و تعداد زیادی از موافقت‌اصولی‌ها در این زمینه است.  

او با اشاره به وجود ۱۰۹ واحد پذیرایی شامل ۹۱ واحد پذیرایی بین راهی و ۱۸ واحد پذیرایی سنتی دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی گفت: امسال ۲۲ پروانه واحد پذیرایی در استان صادر و تمدید شده و همچنین ۳۸ پروانه در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی صادر و تمدید شده است.  

خاکی تعداد بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری در سال ۱۴۰۲ را ۲۴۳۲ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد ۱۵۱۲ مورد بازدید مربوط به واحدهای پذیرایی، ۷۸۱ بازدید از واحدهای اقامتی و ۱۳۹ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی برای بررسی ارائه خدمات بهینه به گردشگران صورت گرفته است.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ۶۷ کمیسیون رسیدگی به شکایات حوزه گردشگری تشکیل و اقدامات متناسب از جمله تذکر، اخطار، تعلیق و یا لغو مجوز صورت گرفته است.  

او با اشاره به اینکه ۴۸ طرح گردشگری در سال۱۴۰۲ برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و گفت: مبلغ این طرح‌ها دو هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال است که در زمینه تأسیسات گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های گردشگری، واحدهای پذیرایی سنتی و... است.  

به گفته خاکی در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۳۶ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه گردشگری پرداخت شده که بخشی از آن مربوط به بودجه ۱۴۰۱ بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز با اشاره به استقبال خوب علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه گردشگری از دوره‌های آموزشی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰۰ نفر در آزمون های جامع دوره های آموزشی کوتاه مدت گردشگری که در دو نوبت در البرز برگزار شده، شرکت کرده‌اند. علاوه بر این بیش از ۱۹۰ نفر از دوره های زیر ۳۰ ساعت گردشگری بهره مند شدند. همچنین سمینار آموزشی گردشگری برای دهیاران و فعالان این حوزه نیز برگزار شد.

او با بیان اینکه سال گذشته جشنواره‌های مختلف گلابگیری، خوراک سنتی، شیرینی پزی، جشنواره گیلاس، جشنواره عسل، جشنواره گردو و خرمالو و سایر رویدادها و نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در استان برگزار شده، گسترش گردشگری رویداد محور در کنار دیگر جنبه‌های گردشگری را دارای اهمیت بسیار بالایی عنوان کرد و افزود: این امر می‌تواند به پویایی اقتصاد به خصوص جوامع محلی و روستاهایی که ظرفیت‌برگزاری رویدادهای گردشگری کشاورزی را دارند بیانجامد.  

خاکی بازاریابی و تبلیغات را در کنار فراهم کردن زیرساخت‌ها بخش مهمی در جذب گردشگران عنوان کرد و گفت: معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان البرز امسال در قالب‌های مختلفی از جمله نصب بیلبوردها و بنرهای معرفی جاذبه‌های البرز در محورهای مواصلاتی، توزیع اقلام تبلیغاتی و کیو آر کد معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و همچنین فضای مجازی انجام شده است.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری را یکی از اهداف و رسالت‌های اداره کل عنوان کرد که در این زمینه اقدامات مورد نیاز انجام می‌شود.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403012602807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha