جابجایی نزدیک به ۱۳۰ هزار گردشگر از فرودگاه بین‌المللی اهواز/ تهران و مشهد پرترددترین مسیر در فرودگاه اهواز

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت:  در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۳۰ هزار گردشگر و مسافر در قالب بیش از ۱۲۰۰ پرواز در فرودگاه بین‌المللی اهواز پذیرش و از آن اعزام شده‌اند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سید مهدی رزاز اظهار کرد: براساس اعلام ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز استان، طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شد و  به مدت یک‌ماه تا پایان تعطیلات عید سعید فطر ادامه داشت و ما موظف به ارائه خدمت‌رسانی به مردم در قالب این طرح از طریق فرودگاه شهید سپهبد حاج‌ قاسم سلیمانی اهواز بودیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان افزود: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، تعداد ۱۲۹ هزار و ۵۱۲ مسافر از راه فرودگاه بین‌المللی اهواز اعزام و در آن پذیرش شدند و یک‌هزار و ۲۱۴ پرواز نیز در این فرودگاه نشست و برخواست داشتند.

او تصریح کرد: از تعداد پرواز یاد شده، ۱۱۸۰ پرواز داخلی به صورت عادی و فوق‌العاده و ۴۸ پرواز بین‌المللی هم کار جابجایی مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده داشتند.

رزاز با اشاره به پرترددترین مسیر پروازی در فرودگاه اهواز گفت: بیشترین جابجایی مسافر طی این مدت به ترتیب بین مسیرهای اهواز و تهران، اهواز و مشهد، اهواز و شیراز، اهواز و کیش، اهواز و اصفهان و همچنین اهواز و بندرعباس بوده است.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان درخصوص فعالیت‌های نوروزی انجام‌ شده در فرودگاه شهید سلیمانی اهواز به‌منظور استقبال از گردشگران و مسافران نیز گفت: برپایی سفره هفت‌سین، عکاسی رایگان از گردشگران و مسافران، نصب المان‌های نوروزی در محوطه فرودگاه، پذیرایی از گردشگران با افطاری ساده، حضور عروسک‌های عمو نوروز و ننه سرما برای خوش‌آمدگویی به مسافران و اهدای هدایا به کودکان، استقرار کانتینر «از من بپرس» و راه‌اندازی غرفه صنایع‌دستی خوزستان با مشارکت میراث‌فرهنگی استان از جمله اقداماتی بود که در راستای ایجاد حال و هوای نوروزی و بهاری در دستور کار قرار داده شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان تأکید کرد: در مدت زمان سفرهای نوروزی هیچ مشکل پروازی وجود نداشت و حتی در زمان بارندگی هم پروازها در موعد خود انجام شد.

او یادآور شد: شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، آسمان، ماهان، کاسپین، سپهران، ایران‌ایرتور، آتا، کارون، وارش، کیش‌ایر، قشم ایر، تابان و زاگرس در این فرودگاه فعال هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012702882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha