بازدید بیش از ٣ میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه های گردشگری کردستان/ توسعه مراکز اقامتی نیازمند حضور سرمایه‌گذاران است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از بازدید بیش از ٣ میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه های گردشگری استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصر مهرزاد عصرسه‌شنبه ٢٨ فروردین‌ماه ١٤٠٣ در جمع خبرنگاران استان در سنندج، گفت: خوشبختانه در ایام نوروز با تلاش همه اعضای ستاد خدمات سفر استان، فضای بسیار خوبی برای خدمات‌دهی به مهمانان و گردشگران ایجاد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود از تاریخ ٢٥ اسفندماه سال گذشته تا ٢٥ فروردین‌ماه سال‌جاری بیش از ٣ میلیون نفر از جاذبه‌های استان کردستان بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٣ درصد کاهش داشته است.

مهرزاد با بیان اینکه در بازه زمانی اعلام شده ٦١٥ هزار مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اسکان داده شدند، عنوان کرد: امسال علاوه بر مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی، خانه مسافر و... از ظرفیت تعدادی از کمپ‌های موقت، مدارس و سالن‌های ورزشی هم برای اسکان مهمانان و گردشگران نوروزی استفاده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تاکید بر تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری بویژه در حوزه اسکان و اقامت، یادآور شد: بخش گردشگری در استان خوب پیش رفته و این خطه جزو استان‌های برتر از لحاظ پرداخت تسهیلات بخش گردشگری است.

او در ادامه سخنانش با اشاره به استقبال گردشگران و مسافران از جشن‌های نوروزگاهی و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، هنرهای سنتی و سوغات در این ایام بیان کرد: ظرفیت‌های بی‌نظیر کردستان و هماهنگی و هم‌افزایی میان فعالان بخش خصوصی و دولتی باعث شد، امسال شاهد رضایت‌مندی مسافران و گردشگران نوروزی به استان باشیم.

مهرزاد همچنین به اقدامات انجام شده حوزه میراث‌فرهنگی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته برای مرمت بناهای تاریخی ۱۸۰میلیارد ریال هزینه شده و در حال حاضر شاخص‌های استانی ما کامل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه سال گذشته سه اثر تاریخی جدید نیز در کردستان ثبت ملی شد، ادامه داد: این استان آثار تاریخی زیادی دارد و در حال حاضر با تمام توان تلاش می‌کنیم روستای تاریخی پالنگان ثبت جهانی شود.

او همچنین با اشاره به ثبت جهانی و ملی پنج رویداد فرهنگی کردستان درسال گذشته گفت: این پنج رویداد فرهنگی شامل ثبت مراسم پیر شالیار و مراسم کومسای (جشن بهارانه پیرشالیار) در منطقه جهانی هورامان، ثبت جشن شکرانه برداشت توت‌فرنگی روستای شیان و دو مراسم جشن نوروز کردستان(سنندج) و جشن نوروز پالنگان بود.

مهرزاد بیان کرد: امید است در سال پیش‌رو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تعامل و همکاری بیش‌ازپیش بتوانیم در راستای حفاظت از آثار تاریخی، معرفی و رونق صنایع‌دستی و توسعه صنعت گردشگری استان، گام‎های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012902959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha