نمایشگاه یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری نمایشگاه یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی استان در دوران پیش از تاریخی و تاریخی خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب گفت: نمایشگاه یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی استان اردبیل در دوران پیش از تاریخی و تاریخی از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ماه همزمان با نخستین همایش بین‌المللی موزه‌ها در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: یادگارهای آیینی بخشی از نشانه‌های تمدنی اقوام گمشده تاریخ هستند که این آثار کارکردی آیینی و مذهبی داشته و در ارتباط با ادراک انسان مورد استفاده مردمان در دوره‌های گذشته قرار گرفته‌اند.

او تاکید کرد: این آثار بیشتر در یادمان‌های مذهبی مخصوصا معابد و گورهای باستانی قرار داشته‌اند، اشیایی چون ظروف مختلف در اشکال ریتون، پیکرک و مهره‌های گوناگون که جنبه مقدس داشته و در مکان‌های مذهبی و گورها کشف شده‌اند.

محمدی ادیب ادامه داد: در تمام دوره‌های پیش از تاریخی و تاریخی این اشیا بخشی از یافته‌های باستان‌شناسی را تشکیل می‌دهد و اکنون این اشیا همزمان با نخستین همایش بین‌المللی موزه‌ها برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012903002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha