کاوش‌های باستان‌شناسی در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از کاوش‌های باستان‌شناسی در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، روح‌الله محمدی گفت: در روزهای آغازین سال 1403 دو کاوش باستان‌شناسی در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد استان اردبیل در حال انجام است.

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در تشریح این کاوش‌ها گفت: کاوش نجات‌بخشی در محوطه گورستان قلعه اولتان پارس‌آباد به منظور آزادسازی مسیر دسترسی پارس‌آباد به سربند از ابتدای سال آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند.

او تاکید کرد: فصل اول کاوش و آزادسازی بخشی از مسیر در این منطقه در سال 1401 انجام شده بود و کاوش حاضر نیز با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی در حال انجام است که پس از پایان آن این مسیر به صورت کامل آزاد می‌شود.

محمدی با اشاره به کشف تدفین عصر آهن و اشیایی مثل ظروف سفالی، زیورآلات و سنجاق سر از کاوش قلعه اولتان، ادامه داد: همچنین در کاوش دیگری در پاسخ به استعلام یک واحد صنعتی در روح کندی بیله‌سوار به منظور تعیین محدوده ساخت و ساز کاوش انجام شد که این کاوش به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403013003067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha