دیواره سنگنوردی در شهرستان ابهر راه‌اندازی خواهد شد 

اولین جلسه هیئت کوهنوردی شهرستان ابهر با حضور مدیر اداره ورزش و جوانان، رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان، مسئول تربیت بدنی سپاه ناحیه، رئیس هیئت کوهنوردی و ورزش‌های صعودی استان در سالن اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر برگزار شد.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر علیمحمدی ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳در اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر گفت: گردشگری به عنوان یک اقتصاد پنهان است که مردم بدون رد و بدل کردن پول می‌توانند از آن درآمد کسب کنند. روستای چرگر با توجه به طبیعت و جاذبه کوهستانی که برای طبیعت‌دوستان و ورزشکاران دارد، شرایط ایجاد پایگاه فرهنگی و گردشگری را داراست.  

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر افزود: این اداره تمامی شرایط صدور اقامتگاه بوم گردی را می‌تواند برای اهالی این روستا فراهم کند تا شرایط اقامتی مناسبی را در این روستا برای طبیعت گردان و ورزشکاران به ویژه کوهنوردان فراهم کند.  

ندا کنعانی مسئول ثبت آثار فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در این جلسه بیان کرد: کارآفرینی در روستاها از طرف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بسیار جدی گرفته شده است.  

او بیان کرد: تسهیلات خوبی به اقامتگاه‌های بوم گردی اختصاص می‌یابد و پاسداری از میراث‌فرهنگی و انجمن‌های میراث‌فرهنگی دو کارگروه اصلی هستند که به صورت فعالانه کار پاسداری و ثبت را انجام می‌دهند.  
کنعانی افزود: توسعه فرهنگی روستایی را از اولویت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی استان زنجان دانست.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403013003078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha