آموزش و پرورش براساس قانون مکلف به احیای خانه تاریخی کلانتر تبریز است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز، آموزش و پرورش را عهده‌دار تأمین اعتبارات لازم برای احیا و مرمت خانه تاریخی کلانتر تبریز عنوان کرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی، سید رامین اسبقی امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ضمن اشاره به نارضایتی‌های گردشگران، شهروندان و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی از وضعیت نامطلوب خانه تاریخی کلانتر تبریز اظهار کرد: خانه تاریخی کلانتر تحت مالکیت آموزش پرورش است که باتوجه به قانون، اعتبارات لازم برای مرمت، احیاء و سامان‌دهی باید از محل اعتبارات آموزش و پرورش استان تأمین شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز ادامه داد: بر اساس قانون ششم توسعه مقرر شده است که هر دستگاه برای مرمت، احیا و سامان‌دهی خانه‌های تاریخی و بناهای تحت اختیار خود، نسبت به تأمین اعتبار اقدام کند.

او گفت: شایسته است تا آموزش و پرورش با تأمین اعتبارات لازم، برنامه‌های مطالعاتی، حفاظتی و سامان‌دهی این خانه‌ تاریخی را در دستور کار خود قرار دهد.

اسبقی ضمن اشاره به لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف برای حفاظت از میراث‌فرهنگی استان خاطرنشان کرد: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز نیز در راستای وظایف و تکالیف قانونی و ذاتی خود آماده است تا خدماتی همچون خدمات مهندسی و نظارتی برای حفاظت از این خانه تاریخی ارائه کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020100005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha