فروش سه میلیارد ریال صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه جانبی جشنواره ریواس شهرستان کوهسرخ

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ گفت: در چهارمین جشنواره ریواس شهرستان کوهسرخ حدود مبلغ سه میلیارد ریال محصولات صنایع‌دستی و سوغات، ریواس، خشکبار، لبنیات و ... ارائه و در محل بازارچه به فروش رسید.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی رضای ربیعی امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با اشاره به میزان فروش در بازارچه چهارمین جشنواره ریواس کوهسرخ، اظهار کرد: از مجموع فروش این بازارچه مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال سهم صنایع دستی و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سهم سوغات و محصولات دیگر بوده است. 

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ  ادامه داد: در این جشنواره که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ریوش و مشارکت حداکثری تولیدکنندگان برگزارشد، تعداد ۷۰ غرفه شامل صنایع‌دستی، ریواس و سبزی‌های بومی، عرقیجات، عسل بهاره، لبنیات، شربت ریواس، آش کوریا، آش رشته، انواع غذاهای ایرانی و سنتی، دلمه برگ مو و انواع تافتون و کلوچه به مهمانان عرضه و به فروش رسید.
 

فروش سه میلیارد ریال صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه جانبی جشنواره ریواس شهرستان کوهسرخ


ربیعی تصریح کرد: شهرستان کوهسرخ به لحاظ گردشگری، صنایع دستی خصوصا نساجی سنتی و تنوع محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی دارای ظرفیت بسیاری بالایی در جذب گردشگر است که برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها نقش به‌سزایی در معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و محصولات  تولیدی شهرستان دارد.

در حال حاضر در شهرستان کوهسرخ تعداد ۲۵۰ نفر به‌صورت کارگاه گروهی و انفرادی در رشته‌های مختلف صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با حضور تولیدکنندگان این محصول با ارزش و محصولات صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی و ... به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ریوش و حضور پرشور مردم در شهرستان کوهسرخ برگزار شد.

فروش سه میلیارد ریال صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه جانبی جشنواره ریواس شهرستان کوهسرخ

انتهای پیام/

کد خبر 1403020200093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha