طرح جامع مرمت و بازسازی امامزاده سید احمد هزاوه مرکزی تهیه می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت: طرح جامع مرمت و بازسازی امامزاده‌ سید احمد هزاوه با مشارکت دستگاه‌های ذی ربط تهیه و اجرا می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، محمد علی آقازیارتی روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازدید از امامزاده سید احمد هزاوه گفت: این طرح مطالعاتی و مرمتی با مشارکت بخشداری، اوقاف و امور خیریه استان، هیات امنای مجموعه امامزاده و با نظارت کارشناسی اداره کل میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی تهیه واجرا خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک افزود: به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه معماری این مجموعه، تهیه و تایید طرح مرمتی بنا توسط شورای فنی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضروری است و بعد از تهیه طرح مصوب مرمت های اصولی و کارشناسی بر اساس اولویت، جذب و تخصیص اعتبار، با همکاری دستگاه های ذی ربط انجام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه سال گذشته محوطه ورودی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلبارد ریال انجام شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین عملیات مرمتی این مجموعه در حال حاضر شامل مرمت پوشش گنبدی، کاشی‌های تزئینی ورودی بنا و  تثبیت تزئینات داخل بناست که بایستی در اولویت این طرح قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha