جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان، علیرضا شه بخش ۶ اردیبهشت‌ماه در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در شهرستان زهک برگزار شد اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان افزود: یک نکته بسیار مهم است که نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت و نوع و اهداف این جشنواره هاست.

او افزود: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود.

به گفته شه بخش، در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروز تر و غنی تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

او خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف میتوان آیین ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی مسابقات فرهنگی، برنامه‌های شاد و موسیقی زنده، طنز و اجرای مراسم سنتی و بومی ازدواج و «سرتراشک» هم اجرایی شد که مجری برنامه نیز موسسه رادمردان با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان و سایر نهادها بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020800343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha