برنامه توسعه صنایع‌دستی کرمانشاه تدوین می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: با استفاده از ظرفیت مجمع هنرمندان و انجمن صنایع‌دستی، برنامه توسعه صنایع، دستی استان کرمانشاه تدوین می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه در جلسه با اعضای مجمع هنرمندان و انجمن صنایع‌دستی استان، اظهار کرد: راهکارهای توسعه صنایع‌دستی با همکاری بخش خصوصی مطالبه‌گر و تدوین یک برنامه اقدام و عمل در این زمینه انجام می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: به دنبال برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی ایران در اقلیم کردستان عراق هستیم در کنار آن به دنبال ایجاد فروشگاه صنایع‌دستی دائمی در این کشور هستیم. 

او ادامه داد: بیش از ۲۵ هزار نفر هنرمند صنایع‌دستی در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند که برای توسعه این حوزه و سامان‌دهی تولیدات هنرمندان استان و کمک به رونق فروش آنها باید چاره اندیشی شود. 

فرمانی گفت:  مجمع هنرمندان و انجمن صنایع‌دستی استان به عنوان دو تشکل مردم نهاد این حوزه از ظرفیت بسیار مناسبی برای همفکری و کمک به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برخوردارند که می‌تواند به تدوین برنامه توسعه صنایع‌دستی استان کمک کند. 

همچنین در این جلسه اعضای مجمع هنرمندان و انجمن صنایع‌دستی استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و مواردی همچون درجه بندی هنرمندان، تهیه بانک اطلاعاتی تولیدات صنایع‌دستی استان، تعدد رویدادهای حوزه صنایع‌دستی در طول سال به شکل تقویم، توجه به آموزش، برپایی جشنواره‌ها با هدف ارتقای کیفی،  برگزاری تور ایرانگردی بازدید از استان‌های موفق در حوزه صنایع‌دستی، سامان‌دهی بازارهای صنایع‌دستی، راه‌اندازی خانه‌های صنایع‌دستی در نقاط مختلف شهر کرمانشاه و ایجاد شهرک صنعتی صنایع‌دستی در داخل شهر را برای توسعه صنایع‌دستی استان ضروری دانستند. 

استفاده ظرفیت بازارهای کردستان عراق و ایام اربعین برای برگزاری نمایشگاه و بازارچه دائمی در داخل عراق و نیز توجه به بازار نو ظهور عمان نیز از دیگر خواسته‌های هنرمندان صنایع‌دستی استان بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020800385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha