معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از حضور ۲۶ هنرمند و معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان در نمایشگاه ایران اکسپو خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل ازروابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی گفت: فارس تنها استان کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به‌صورت کاملا تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در راستای حمایت از توسعه، ترویج و فروش صنایع‌دستی استان این نمایشگاه در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفته است.

او تصریح کرد: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند، شش هنرمند دارای مدرک درجه‌یک هنری هستند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی و ... در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه ایران اکسپو، کلیپ‌های مستند ۵ دقیقه‌ای و کاتالوگ هایی به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی و... در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه قسمتی از پاویون با المان‌های صنایع‌دستی استان فارس چون خاتم و منبت تزئین شده است، اظهار کرد: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

نمایشگاه ایران اکسپو از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020800397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha