پایش کامل محورهای تاریخی کاشان پس از وقوع سیل/ آسیب جدی به بناهای تاریخی وارد نشده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایش کامل بناها و محورهای تاریخی کاشان پس از وقوع سیل اخیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، روز جمعه، هفتم اردیبهشت‌ماه از محورهای تاریخی و گردشگری کاشان پس از وقوع سیل در دشت این شهرستان بازدید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه بازدید از آثار تاریخی کاشان گفت: با بازدیدی که از مجموعه‌های جهانی و تاریخی همچون باغ فین کاشان، محله باستانی سیلک و خانه‌های تاریخی بروجردی و عامری‌ها داشتم، می‌توان عنوان کرد که کاشان از جذابیت‌های ویژه‌ای برای توسعه پایدار بر محور گردشگری برخوردار است. 

او تصریح کرد: از تمامی محورهای تاریخی که احتمال می‌دهیم در معرض سیل باشد با کمک همکاران اداره کاشان به‌ویژه یگان حفاظت میراث فرهنگی بازدید و خوشبختانه آسیب جدی به بناهای تاریخی وارد نشده است.

کرم‌زاده ادامه داد: با توجه به وجود بیش از ۳ هزار اثر تاریخی در محدوده شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نیازمند توجه ویژه به‌خصوص در راستای افزایش اعتبارات مرمتی استان هستیم که در این زمینه عزم جدی با رویکرد جلب همکاری مسئولان در دو سطح ملی و استانی داریم.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020800410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha