استحکام بخشی، ثبت جهانی و آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک در اولویت قرار دارد/ نهایی شدن مسائل مربوط به ثبت جهانی تا مرداد ماه

استاندار لرستان گفت: استحکام بخشی، ثبت جهانی و آزادسازی حریم قلعه تاریخی و باستانی فلک‌الافلاک در اولویت قرار دارد.

ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی و گردشگری قلعه‌ فلک‌الافلاک خرم آباد در گفت‌وگو با میراث‌آریا اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهوری به لرستان ثبت‌جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد است.

استاندار لرستان افزود: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و آزادسازی اطراف قلعه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، امیدواریم بتوانیم اقدامات لازم برای ثبت جهانی را انجام دهیم.

او تاکید کرد: بسیاری از موارد توسط وزارتخانه در تهران برطرف می‌شود که امیدواریم در آینده نزدیک وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان سفر کند و از نزدیک در روند امور قرار گیرد.

ابوطالب شفقت ادامه داد: مسائل مربوط به ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد ماه نهایی شود، چرا که تیم بازرسی برای ثبت نهایی از مجموعه بازدید خواهد کرد و امیدواریم مورد بهره‌برداری مردم جهان قرار گیرد.

استاندار لرستان بیان کرد: این منطقه گردشگری و تاریخی شناسنامه قوم لر و لرستان بوده و استحکام بخشی، آزادسازی حریم و ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک بصورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha