خیرین اصفهانی میراث‌یار می‌شوند/ شایسته است ریسباف را به خیرین بسپاریم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از اهتمام خیرین اصفهانی در زمینهٔ مرمت آثار تاریخی اصفهان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‍‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، اولین نشست انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان اصفهان شامگاه روز گذشته هشتم اردیبهشت‌ماه با حضور امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست کرم‌زاده با ایراد سخنانی گفت: استان‌ اصفهان با گستره‌ایی در حدود ۱۰۷ هزار کیلومترمربع وسعت یکی از اصلی‌ترین مراکز تمدنی ایران است که هزاران اثر تاریخی را در خود جای‌داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: با توجه به اعتبارات محدود میراث فرهنگی، از اولین روز ورود به اصفهان اراده جدی به‌منظور همسو کردن فعالیت همه نهادها و ارگان‌ها مرتبط در خصوص حفاظت از این آثار را داشته‌ام ،لذا بسیار خرسندم که امشب رسماً اعلام کنم خیرین اصفهانی که همواره در همه زمینه‌ها پیشرو بوده‌اند به‌عنوان میراث یار، یاریگر ما خواهند بود.

او تصریح کرد: امروز طرح‌های عظیمی همچون کارخانه عظیم ریسباف در اصفهان نیازمند حفاظت است و چه شایسته بود که از ابتدا با همراهی خیرین اصفهانی، ضمن تعیین تکلیف وضعیت این مجموعه، نسبت به مرمت اضطراری و سپس حفاظت آن اقدام می‌شد، لذا امید دارم تا دوره جدید بتوانیم مجموعه‌های این‌چنینی را نجات‌بخشی کنیم.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha