جشنواره غذاهای سنتی و آش انغوزه در چناران خراسان رضوی برگزار شد

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان چناران از برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌محلی با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و جمعی از گردشگران با مشارکت مردم روستا در روستای آبگاهی شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محسن مه‌آبادی روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جشنواره غذاهای بومی‌محلی گفت: هدف از برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌محلی توسعه گردشگری و اشتغال زایی و جذب گردشگر است.

فرماندار چناران توسعه صنعت گردشگری و مشارکت خانواده‌ها در بحث گردشگری  از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و ادامه داد: با توجه به قرارگیری این روستا در دامنه کوه‌های هزار مسجد در فصل بهار گیاهان دارویی زیادی رشد می‌کنند که یکی از آنها کمای انغوزه است و مردم محلی با استفاده از کمای انغوزه آش درست می‌کنند که خواص فراوانی دارد.

همچنین علی اکبر  احمدزاده، رئیس گروه آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: در سال‌های اخیر جشنواره‌های متعدد غذای بومی، محلی در شهرستان های استان خراسان رضوی با مشارکت مردم برگزار شده و با برگزاری این نوع جشنواره‌ها با توجه به ظرفیت و جاذبه‌های متنوعی که در بیشتر روستاهای خراسان رضوی وجود دارد می‌توان در راستای توسعه و جذب گردشگر در روستاها و در نهایت اشتغال پایدار در روستاها اقدام کرد.

احمدزاده تصریح کرد: غذاهای محلی ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم جامعه دارد و ریشه‌های مردم‌شناسی در این زمینه به روشنی خودنمایی می‌کند.

او با اشاره به این که طبخ و پخت غذاهای مختص هر روستا  نیز باید به گردشگران معرفی شود، اظهار کرد: رسالت ما این است با حفظ ارزش‌ها و سنت‌ها از آیین و رسوم دیرپای این سرزمین، محافظت کنیم.

احمدزاده یادآور شد: برگزاری این برنامه‌ها نقش مهمی در توسعه گردشگری خانواده‌محور خواهد داشت، زیرا شهرستان چناران  از ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه گردشگری غذا با رویکرد گردشگری خانواده‌محور برخوردار است.

همچنین نحمد طاهریان‌مقدم، مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران در ادامه  گفت: شهرستان چناران با توجه به نزدیکی آن به مشهد مقدس محل تردد بیش از ۱۲ میلیون مسافر در سال است که با برگزاری این جشنواره‌ها می‌توان با جذب و ماندگار شدن مسافر نقاط و ظرفیت‌های شهرستان را به گردشگران معرفی کرد و در مسیر شعار سال حرکت کرد.
او افزود: در حال حاضر ۱۱ واحد اقامتی در شهرستان چناران آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021200679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha