شهرکرد قابلیت ارتقا به شهر جهانی نمد را دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرکرد، شهر ملی نمد قابلیت ارتقا به شهر جهانی نمد را دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر تأکید کرد: نمد کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد که یکی از مهم‌ترین این کاربردها به‌عنوان زیرانداز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین از نمد در صنایع دیگر مانند پزشکی، هوا و فضا، خودرو، پوشاک و مصنوعات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استفاده می‌شود.

او تولیدات نمدی را به‌عنوان محصول صادرات‌محور اعلام و تصریح کرد: قرارگیری این محصول در زنجیره ارزش، زمینه‌های ارتقای شهرکرد، شهر ملی نمد به شهر جهانی نمد را فراهم می‌کند.

جیلان با اشاره به صادرات نمد چهارمحال و بختیاری به کشورهای خارجی یادآور شد: با احیای هنر نمدمالی می‌توان آن را به یک کالای صادرات‌محور تبدیل کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای احیای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به آموزش تخصصی نیاز است.

او گفت: استادان نمدمالی هم‌اکنون هنر خود را به‌صورت سینه‌به‌سینه به شاگردان آموزش می‌دهند، اما باید این هنر به‌صورت دانشگاهی آموزش داده شود.

جیلان تأکید کرد: همچنین می‌توان هنر نمدمالی را از طریق مراکز فنی‌وحرفه‌ای به علاقه‌مندان آموزش داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از ضرورت‌ها برای ارتقای شهرکرد به شهر جهانی نمد استفاده از نمادسازی‌ها بوده که در این زمینه با شهرداری توافق‌هایی برای نمادسازی در کوی نمدمالان شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021700856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha