برپایی آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در همدان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برگزاری آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با اجرای سه برنامه در استان همدان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، حمیدرضا حیدری گفت: روز ۲۵ اردیبهشت به افتخار سراینده شاهنامه و به پاس زحماتی که برای فرهنگ و ادب فارسی کشیده، به نام روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نامگذاری شده است که همه ساله در این روز مراسم‌های ویژه‌ای برگزار و یاد این شاعر بزرگ زنده نگه داشته می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: به همین مناسبت مراسمی در ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در آرامگاه بوعلی همدان با سخنرانی قدمعلی سرامی برگزار و برنامه موسیقی سنتی و نقالی نیز اجرا خواهد شد.

او تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های «آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی» در استان همدان، برگزاری مراسم نقالی در ۲۶ اردیبهشت در کاروانسرای شاه عباسی فرسفج و نیز مراسم شاهنامه خوانی در موزه لطفعلیان ملایر از ساعت ۱۶ خواهد بود.

شرکت در این مراسم و نشست‌های تخصصی آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022501399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha