\"اکبر غمخوار\" رئيس هيات‌مديره انجمن صنفي دفاتر سفر و گردشگري استان تهران در همايش بازاريابي و مهندسي فروش و نقش آن درتوسعه گردشگري ضمن بيان اين مطلب گفت: در شبکه‌هاي مختلف تلويزيوني دنيا سفر و گردشگري يکي از پربيننده‌ترين آيتم‌‌هاست و مردم با ديدن اين برنامه‌ها تشويق به سفر مي‌شوند، اما در کشور ما دفاتر مسافرتي مجاز به تبليغات نيستند و سفر و گردشگري در رسانه ملي ما جايگاه مناسبي ندارد.

وي اضافه کرد: به اعتقاد کارشناسان صنعت گردشگري، اگر ايران در رسانه‌هاي بين‌المللي حضور فعال داشته باشد، مي‌تواند نقش موثري در توسعه سفر ايفا کند.

غمخوار با اشاره به اينکه در تمام نشريه‌هاي جهان صفحه‌هاي گردشگري يکي از پر مخاطب‌ترين صفحه‌هاست، گفت: ما در اين زمينه با مشکلات بسياري مواجهيم زيرا در کشور تعداد نشريات گردشگري که به موضوع سفر بپردازد، بسيار معدود است.

رئيس هيات‌مديره انجمن دفاتر سفر و گردشگري تهران افزود: روش‌هاي مختلفي براي جذب گردشگر در دنيا وجود دارد به‌عنوان نمونه نصب بيلبورد در اين ميان نقش مهمي ايفا مي‌کند، اما ما چه قدر توانسته‌ايم در بازارهاي هدف خود به نصب بيلبوردهاي تبليغاتي بپردازيم؟

غمخوار گفت: در بعضي از شبکه‌هاي بين‌المللي به معرفي ايران پرداخته‌ايم، ولي در خصوص اينکه گردشگران چه طور مي‌توانند به ايران بيايند، چيزي مطرح نکرده‌ايم.

وي با اشاره به اينکه در کشور ما حدود 10ميليون کاربر اينترنتي وجود دارد، گفت: استفاده از ابزارهاي مدرن، يکي از بهترين روش‌هاي تبليغاتي جديد محسوب مي‌شود، ولي ما نتوانسته‌ايم با اين تعداد کاربر اينترنتي براي معرفي کشورمان گام مثبتي برداريم.

غمخوار تاکيد کرد: بايد از روش‌ها و تکنيک‌هاي مدرن براي معرفي ايران استفاده کنيم تا زمينه‌هاي توسعه گردشگري داخلي و خارجي فراهم شود./102


انتهای پیام/

کد خبر 1386040523