به گزارش ميراث آريا(CHTN)، در همين راستا، نشستي دو روزه باحضور مالکان زمين‌ها و هيأت محافظت از ببرهاي ملي و ديگر مقامات ارشد محيط زيست تشکيل و برنامه‌اي براي توسعه محيط زيست ارائه شد که در آن گفتگوهايي نيز با هيأت ملي حيات‌وحش صورت گرفت.

پس از برپايي اين نشست، قرار شد کميته ويژه‌اي براي چگونگي محافظت از ببرهاي منطقه سيمليپال‌اريسا، ايندراواتي در چهاتيسگارا و پالامائو در جهارخانه تشکيل شود.

اين کميته براي محافظت هر چه بيشتر از ببرها درصدد گفتگو با مالکان منطقه بوده و در اين راستا مديران محفاظت از ببرها پيشنهاد کرده‌اند با افزايش محافظت از زمين‌ها، دولت براي شکارچيان بسته‌هاي ويژه آموزشي تدارک بيند تا حيات‌وحش مورد آسيب قرار نگيرد.

در راستاي توسعه محيط‌ زيست، هيأت محافظت از ببرها در سطح ملي اعلام کرد.

با به‌کارگيري روستاييان و ساکنان منطقه، براي محافظت از پارک‌هاي اطراف مي‌توانيم شرايط مطلوب‌ترين داشته باشيم.

مقامات پيشنهاد کردند، با ايجاد يک محدوده زماني دو ساله مکان‌هاي امن را براي ببرها تعيين کنيم؛ در واقع مکان‌هايي بدون حضور ساکن براي اين منظور تعيين مي‌شود؛ بنابراين، با تشکيل يک کميته تکنيکي و اجرايي، از کارگران منطقه براي توسعه گردشگري حيات‌وحش و بازديد از ببرهاي منطقه حمايت و محافظت مي‌شود تا گردشگران با امنيت و آرامش بيشتري به بازديد بپردازند و انتظار مي‌رود با اين روش درآمد حاصل از گردشگري افزايش يابد.

M/R/109




انتهای پیام/

کد خبر 1386041714