به گزارش ميراث آريا(CHTN) نمايشگاه عاشورايي شامل آثار نقاشان معاصر ايراني در تجلي عظيم‌ترين رخداد تاريخ شيعه و شورانگيزترين جلوه حيات آئيني، در موزه هنرهاي معاصر فلسطين وابسته به فرهنگستان هنر، روز سه‌شنبه درعرصه هنرهاي تجسمي برگزار مي‌شود.
همزمان با اين نمايشگاه دربخش ويژه از 12 تابلوي منحصربه فرد از 12 نقاش برجسته کشورمان پرده‌برداري مي‌شود.
براساس اين گزارش اين تابلوها هر يک از منظري نو و با شيوه‌اي بديع، متفاوت و با تکنيک‌هاي متنوع شرح 12 بند مشهور کاشاني را، به روايت رنگ‌ها و نقش‌ها تجلي بخشيده‌اند. اين 12 اثر نفيس به سفارش فرهنگستان هنر اجرا شده است.
اين گزارش مي‌افزايد همزمان با گشايش نمايشگاه براي نخستين‌بار رونمايي مي‌شود تا سندي از ابراز اردات و عشق هنرمندان معاصر به آستان زيباترين روايت هستي به جا گذاشته شود.
همزمان با نمايشگاه کارگاه‌هاي تخصصي نقاشي خيالي سازي(قهوه‌خانه) باحضور استادان برجسته و باقيمانده اين هنر در ايران براي علاقه‌مندان بر پا مي‌شود تا اين شيوه اصيل و کهن که مردمي‌ترين جلوه باورهاي مذهبي و عواطف و احساسات عامه را نسبت به حادثه عاشورا در هنر صد سال اخير، تبلور بخشيده بيشتر و از نزديک شناخته شود.
بر اساس اين گزارش آثار نقاشان معاصر ازجمله ايرج اسکندري، مهدي حسيني، مصطفي گودرزي، حبيب‌الله صادقي، مرتضي اسدي، زهرا رهنورد، غلامعلي طاهري، عبدالحميد قديريان، صداقت جباري، محمدعلي بني‌اسدي، کاظم چليپا و حسين شناور در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته مي‌شود.


اين نمايشگاه روز سه‌شنبه 9 بهمن‌ماه، رأس ساعت 17، در موزه‌ هنرهاي معاصر فلسطين افتتاح مي‌شود.

M/120

انتهای پیام/

کد خبر 1386110820