4 هزار  پرونده صنايع دستي به بانک‌ها معرفي شده است

به گزارش ميراث آريا (chtn)، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان اردبيل در مراسم گشايش سومين نمايشگاه سراسري صنايع‌دستي اين استان گفت: يکي از مهمترين افتخارات يک ملت هنرهاي سنتي و هنرهاي ملي آن است.

مسعود علويان صدر افزود: هويت هر کشوري با اينگونه آثار که سينه به سينه گشته و به دست ما رسيده است شکل مي گيرد.

وي با بيان اينکه صنايع‌دستي توانسته است در توليد ناخالص ملي نقش داشته باشد تصريح کرد: صنايع دستي در توليد ناخالص ملي سهم 3 درصدي دارد و از اين رو بايد به خاستگاه صنايع دستي توجه ويژه داشته‌ باشيم و از کمرنگ شدن اين هنر در روستاها جلوگيري کنيم.

علويان صدر اضافه کرد: بايد در روستاها بخصوص در روستاهاي هدف گردشگري محصولات استراتژيک صنايع‌دستي را تعريف کنيم به طوري که هر روستا با يک محصول استراتژيک شناخته شود.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل با اشاره به برگزاري سومين نمايشگاه صنايع دستي در اين استان خاطرنشان کرد: در اين نمايشگاه 27 استان، 150 هنرمند و صنعتگر با124 غرفه حضور دارند.

وي با بيان اينکه در 9شهرستان استان اردبيل مراکز آموزشي وجود دارد اظهار داشت: اين مراکز آموزشي ظرفيت آموزش 7 هزار نفر را دارا هستند.

علويان صدر گفت: در شهرستان‌هاي سرعين و اردبيل دو مرکز آموزش در حال ساخت وجود دارد. همچنين در دو شهرستان خلخال و گرمي دو مرکز آموزشي به زودي افتتاح مي شود.

وي با اشاره به اينکه 90 هزار هنرمند در سطح استان در حوزه صنايع دستي فعاليت مي کنند، افزود: دو رشته نقاشي ايراني و هنرهاي چوبي در مراکز علمي کاربردي استان در حال تدريس است و 3 رشته ديگر صنايع دستي نيز به زودي در اين مراکز آموزش داده مي شود.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي اردبيل افزود: ما تاکنون در 80 نمايشگاه مشارکت داشته‌ايم و 30 نمايشگاه برگزار کرده‌ايم و درصدد هستيم در نمايشگاه هاي خارجي نيز حضور پيدا کنيم.

علويان صدر با اشاره به اهداف برگزاري اين نمايشگاه ادامه داد:: حمايت از هنرمندان، کمک و افزايش فروش محصولات، معرفي و شناساندن صنايع‌دستي کشور و کمک به ايجاد اشتغال از اهداف برگزاري اين نمايشگاه است./104

انتهای پیام/

کد خبر 1387052820