به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از ستاداطلاع رساني شانزدهمين دوره هفته کتاب اين نويسنده و عباس جهانگيريان نمايشنامه‌نويس با تاکيد بر ضرورت‌هاي برگزاري هفته کتاب افزود: تجربه نشان داده حتي برگزاري يک نمايشگاه کوچک کتاب، سبب راهيابي کتاب به درون خانواده مي‌شود، بدون ترديد هفته کتاب نيز فرصت مناسبي را براي ترغيب مردم به کتابخواني ايجاد مي‌کند.

وي تصريح کرد: هر چه وسعت برگزاري برنامه‌هاي اين هفته از شهرهاي بزرگ فراتر رود و مناطق دور افتاده را نيز در برگيرد قطعا اهداف مسوولان برگزاري هفته کتاب تحقق بيشتري مي‌يابد.

جهانگيريان با بيان اينکه در اين هفته حضور نويسندگان در مدارس سبب آشنايي کودکان و نوجوانان با حرفه نويسندگي و اساسا کتاب مي‌شود، اظهار داشت: هيچ وقت در کشور ما به نويسندگي به عنوان يک شغل و حرفه نگاه نشده و چنانچه زمينه ارتباط اين قشر از جامعه با مدارس فراهم شود، بي‌شک جامعه، نويسندگي را به عنوان يک «حرفه» خواهد پذيرفت.

به گفته وي هم اکنون مردم به کتاب به عنوان يک نياز نگاه نمي‌کنند و در صرفه جويي‌هاي اقتصادي خود نام کتاب را در صدر قرار داده اند.

وي افزود: تثبيت انديشه کتابخواني درخانواده‌ها نيازمند برنامه‌هاي دقيق و زمانبر است که در مناسبت‌هاي فرهنگي چون هفته کتاب قابل پيشگيري است. /120

انتهای پیام/

کد خبر 1387081935