وي بيان کرد: از عوامل موثر در توسعه صنعت گردشگري کشور ميتوان به مقررات و قوانين، محيط تجاري، زيرساختها، منابع طبيعي، تاريخي و فرهنگي اشاره کرد.
وي با اشاره به آسيبهاي تصديگري دولت در حوزه اجرا و سياستگذاري صنعت گردشگري، خاطرنشان کرد: در 80 سال اخير که در ايران به توسعه صنعت گردشگري توجه شده، حضور تصديگري دولت همواره وجود داشته و اين امر موجب استقبال کمتر بخش خصوصي براي فعاليت و رقابت در اين عرصه شده است.
رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران تاکيد کرد: دولت بايد با کاهش تصديگري خود در صنعت گردشگري، به وظيفه تسهيل و رفع موانع سرمايهگذاري و افزايش منابع براي توسعه اين بخش بپردازد.
وي، آمادگي اتاق بازرگاني ايران را براي هرگونه همکاري در راستاي توسعه و رونق صنعت گردشگري کشور و ارائه اطلاعات مورد نياز به سرمايهگذاران داخلي و خارجي در اين بخش اعلام کرد و گفت: در اتاق بازرگاني يکي از 9 کميسيون به گردشگري اختصاص داده شده است و در اين کميسيون حمايتهاي لازم را براي گردشگري کشور فراهم ميکنيم.
وي در پايان توصيه کرد: در اين حوزه بايد همانند حوزههاي ديگر، اخلاق صنفي را تعريف کنيم، چراکه گردشگري يک پايه عظيم فرهنگي دارد و شايستگي اين را دارد که تبيين و تعريف شود./102
انتهای پیام/