به گزارش ميراث آريا به نقل از روابط عمومي سازمان انتقال خون ايران، حسن ابوالقاسمي رييس سازمان در حاشيه مراسم بهره برداري از مرکز انتقال خون شهرستان کـازرون با اعلام خبر فوق گفت: اين ميزان 4 ميليون فرآورده خوني مورد نياز بيماران را تامين مي کند.

وي افزود: سال گذشته يک ميليون و 735 هزار واحد خون در کشور توزيع شده است.
ابوالقاسمي با اشاره بـه طراحي شبکه خون رساني کشور گفت: اين شبـکه طبـق استانداردهاي جهاني، خون را بين 7 تا 14 روز نگهداري مي کند که ايران هم اکنون خون را در سقف 14 روز نگهداري مي کند.

وي شاخص خون دهي کشور را 25 در هزار اعلام کرد و افزود: در اين زمينه ايران در خاورميانه اول و در آسيا در رده پنجم قرار دارد.

مدير عامل سازمان انتقال خون کشور با بيان اينکه پس از انقلاب اسلامي تعداد پايگاه هاي انتقال خون کشور از 5 به 205 پايگاه رسيده است افزود: استان فارس در جمع آوري خون پس از تهران مقام دوم و از نظر تنوع بيماري ها و نيازمندان ژنتيکي مقام نخست را کسب کرده است. براي ساخت مرکز انتقال خون شهرستان کـازرون 3 ميليارد ريال هزينه شده است.

توسلي مدير پايگاه انتقال خون فارس گفت: يک ميليارد و 500 ميليون ريال هـزينه ساخت اين مرکز را ورثه زنده ياد حاج اسماعيل برزه پرداخت کرده اند و بقيه از محل اعتبارات مرکز انتقال خون کشور تامين شده است./100

انتهای پیام/

کد خبر 1387112627