کاشي‌کاري‌هاي شمس العماره مرمت مي‌شوند

به گزارش ميراث آريا(chtn) معاون کاخ گلستان در اين باره گفت: هم اکنون داربست‌هايي براي عمليات مرمت و بازسازي کاشي‌کاري‌هاي عمارت شمس العماره مجموعه تاريخي و فرهنگي کاخ گلستان نصب شده است.

محمدرضا حشمتي در ادامه خاطرنشان کرد: براساس هماهنگي‌هاي انجام شده با نصب داربست‌ها، قرار است در سه فاز، کاشي‌هاي شمس العماره مرمت شوند.

به گفته اين مقام مسوول در مجموعه تاريخي و فرهنگي کاخ گلستان: کاشي‌ها با همان روش قبلي سنتي به وسيله داربست و براساس طراحي‌هاي قبلي، بازسازي و مرمت مي‌شوند.

معاون کاخ گلستان با اشاره به اين که براساس شواهد موجود، بيشتر جاهاي خالي و ريخته شده کاشي‌ها، در ارتفاع زياد و نقاط دور از دسترس هستند اظهار داشت: دريک مرحله عمليات مرمت کاشي‌هاي عمارت شمس العماره در سال 60 انجام شد اما با توجه به اين که روش مرمتي آن زمان غير اصولي و نادرست بود آسيب‌هاي بسياري به کاشي‌هاي بدنه اين عمارت وارد شد.

حشمتي اضافه کرد: در آن مقطع زماني از سيمان به جاي ملات سنتي در پشت کاشي‌ها استفاده شد که اين مساله باعث ريختن کاشي‌ها به مرور زمان شد.

وي در پايان تأکيد کرد: تلاش مي‌کنيم به روش سنتي بخشي از مرمت کاشي کاري‌هاي اين عمارت را در سال جاري و بخش ديگر را در سال آينده به پايان برسانيم./118

انتهای پیام/

کد خبر 138712109