صنايع دستي آباده و بوانات داراي سابقه طولاني است

به گزارش ميراث آريا(chtn)، نماينده آباده، بوانات و خرم بيد ضمن بيان اين مطلب گفت: بسياري از صنايع‌دستي ايران منسوخ شده‌اند و اگر از هنرهاي سنتي موجود حمايت نشود اين تعداد نيز از بين خواهند رفت.

داوود محمدجاني گفت: نمايندگان مجلس تلاش خود را براي حمايت از صنايع‌دستي به عمل مي‌آورند ولي انتظار دارند که دولت در اين رابطه طرح‌هايي را براي حمايت از هنرمندان و صنعتگران صنايع‌دستي به مجلس ارائه دهد.

وي با اشاره به اقدامات مثبت و خوب سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در اين منطقه افزود: اخيراً مسئولان اين سازمان از مراکز فروش صنايع‌دستي بازديد کردند و ما اميدواريم اين مراکز گسترش يابد.

محمدجاني صنايع‌دستي را در شهرستان‌هاي آباده و بوانات داراي سابقه طولاني دانست و اظهار داشت: بخش قابل توجهي از افراد در اين مناطق از راه توليد صنايع‌دستي امرار معاش مي‌کنند و اين حوزه جايگاه خاصي در منطقه دارد.

عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهميت تصويب طرح بيمه قاليبافان تصريح کرد: اعطاي اينگونه امتيازات و حمايت‌ها در رفع مشکلات صنعتگران مهم است و آن‌ها را براي ادامه کار خود تشويق مي‌کند.111/

انتهای پیام/

کد خبر 138801013