موزه اقوام گرمسار راه اندازي مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي استان سمنان عباس، کاشيان رئيس سازمان ميراث فرهنگي استان با اعلام اين خبر گفت:با توجه به نياز مبرم شهرستان گرمسار براي داشتن يک موزه، سازمان استان سمنان طرح محتوايي موزه را به سازمان مرکزي ارسال وموافقت آن راکسب کرد.

وي اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات مربوط به طراحي داخلي،مطالعات وتهيه تجهيزات آن براي سرعت بخشيدن به راه اندازي به طور همزمان درحال انجام است.

کاشيان اضافه کرد: نزديک به 1 ميليارد ريال براي راه اندازي اين موزه اعتبار پيش بيني شده و بخشي از آن تخصيص يافته و در قسمت هاي مرمتي مکان موزه و... هزينه شده است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي استان سمنان اضافه کرد: موزه اقوام شهرستان گرمسار آثاري از اقوام مختلف ساکن در شهرستان گرمسار را در بر مي گيرد وبراي تکميل و پر محتوا کردن اين موزه به کمک وهمراهي مردم فرهنگ دوست شهرستان گرمسار نيازمند است.

وي تصريح کرد:اشياء وآثاري که با زندگي روزمره اقوام در ارتباط بوده است از قبيل:لباس،ابزار کار،وسايل زندگي و... وبه طور کل هر آنچه که به نوعي معرفي آداب ورسوم اقوام باشد از سوي مردم به موزه اهدا شود با نام خود آنها در موزه نگهداري
خواهدشد.

موزه اقوام شهرستان گرمسار در محل خانه باقري اين شهرستان راه اندازي خواهد شد./106



انتهای پیام/

کد خبر 1388031962