به گزارش ميراث آريا (chtn) به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل وزارت رفاه و تامين اجتماعي، محسن مظفري در اراک افزود: با تحقق اين امر، کمک شاياني به بخش تعاوني و خصوصي مي‌شود.

وي تصريح کرد: به‌ منظور اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي هم‌اکنون بند معافيت مالياتي شرکت‌هاي تعاوني تا سقف 25 درصد اجرايي شده است و برابر اعلام سازمان مالياتي استان مرکزي، تمام شرکت‌هاي تعاوني از عملکرد سال 1387 با ارائه اسناد مثبته تا سقف 25 درصد از معافيت مالياتي برخوردار مي‌شوند.

مديرکل تعاون استان مرکزي با اشاره به اينکه در بندهاي اصل 44 قانون اساسي به واگذاري امور به مردم در بخش خصوصي و تعاوني تاکيد شده است، خاطر نشان کرد: در دولت نهم جمهوري اسلامي ايران با اجراي دو طرح اساسي سهام عدالت و مسکن مهر اين اصل مورد توجه و اجرا قرار گرفته است.

مظفري در ادامه گفت: از طرفي براي اجرايي شدن اصل 44 تشکيل بانک توسعه و تعاون در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد که اساسنامه اين بانک در مرحله بررسي توسط شوراي نگهبان است که اميد است به‌زودي به تاييد برسد.

وي با بيان اينکه اشتغالزايي و کاهش تصدي‌گري دولت توسعه فرهنگ تعاون است، ادامه داد: طبق سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي، سهم بخش تعاون از اقتصاد ملي بايد به 25 درصد برسد، در حالي که اين سهم هم‌اکنون بيشتر از پنج درصد نيست.

مدير کل تعاون استان مرکزي يادآور شد: در سال جاري اداره کل تعاون استان مرکزي بايد بنا‌بر سند توسعه تعداد 766 شرکت تعاوني را با گرايش‌هاي مختلف و عضويت 388 هزار و 80 نفر و پيش‌‌بيني اشتغال‌زايي 3 هزار و 147 نفر به ثبت برساند که اين امر علاوه بر تلاش کارشناسان و روساي شهرستان‌ها نيازمند همدلي و همکاري ساير دستگاه‌ها است./100

انتهای پیام/

کد خبر 1388050221