بازار فروش تزئين روي مس نامساعد شد

روح انگيز پري‌رو خوانساري در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، اظهارداشت: در گذشته معاونت صنايع‌دستي و استانداري کرمان محصولات را به عنوان هديه خريداري مي‌کرد ولي امروزه کالاهاي توليد شده خريداران چنداني ندارد.

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر اين صنعت 2 خريدار خوب خود را از دست داده، افزود: نبود بازار فروش نامساعد هنرمندان را با مشکلات بسياري مواجه کرده است.
اين صنعتگر تزئين روي مس بالابودن قيمت مواد اوليه اين صنعت را از ديگر مشکلات اين حرفه دانست و گفت: توليد محصولات زمان بسياري برده و اين موضوع قيمت نهايي کالاها را افزايش مي‌دهد.

اين هنرمند کرماني مواد اوليه اين صنعت را مس، برنج و آلومينيوم دانست و ادامه داد: تمامي اين مواد در همين استان موجود است.

وي افزود: نحوه کار در تزئين مس شباهت بسياري با قلمزني دارد با اين تفاوت که در اين صنعت از ورقه‌هاي نازک مس استفاده مي‌شود.

پري رو خوانساري با تأکيد بر اينکه ظرافت و دقت در تزئين روي مس از اهميت بسياري برخوردار است، اضافه کرد: تنها کساني که از اراده و پشتکار کافي برخوردار باشند مي‌توانند اين هنر را به صورت حرفه‌اي ياد بگيرند.

وي ياد آور شد: ظرافت اين هنر امکان کپي‌برداري را از سود جويان گرفته است و نمونه‌هاي تقلبي آن در بازار وجود دارد.

اين صنعتگر فعال در خصوص کاربردهاي اين هنر خاطرنشان کرد: از اين صنعت تنها در توليد تابلو، گل و درختچه‌هاي تزئيني استفاده مي‌شود./112

انتهای پیام/

کد خبر 1388081018