به گزارش ميراث آريا (chtn) زکريا يازرلو در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه برخي از مديران مدارس شهر تهران از والدين دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام به صورت اجباري وجه دريافت مي‌کنند، اظهار داشت: تمامي مديران مدارس آموزش و پرورش شهر تهران با ضوابط و سياست‌هاي نظام تعليم و تربيت آشنايي و آگاهي کامل دارند و از هر گونه تخلف خودداري مي‌کنند.

وي اضافه کرد: دريافت هرگونه وجه به صورت اجبار از والدين دانش‌آموزان در هنگام ثبت‌نام و ارائه کارنامه تخلف محسوب مي‌شود.

يازرلو با بيان اينکه کمک‌هاي مالي والدين دانش‌آموزان به مدارس بايد به صورت اختياري و با رضايت آنها باشد، ادامه داد: سازمان آموزش و پرورش شهر تهران بر تمام عملکردهاي مدارس نظارت دارد.

وي افزود: والدين دانش‌آموزان در صورت مشاهده تخلفي مي‌توانند با سامانه ارتباط مردمي 1820 شهر تهران مراجعه و شکايات خود را در آن درج کنند.

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در سال گذشته اين سازمان پيشنهاد خود را مبني بر جا به جايي در تغيير ساعت کار «طرح آزمايشي شروع به کار مدارس و ادارات» را به شوراي عالي ترافيک ارائه کرد که بر اساس اين پيشنهاد مدارس در ساعت 7 و 30 دقيقه و ادارات در ساعت 8 صبح آغاز به کار کنند.

وي اضافه کرد: شوراي عالي ترافيک تصميمي را با انگيزه درست اتخاذ کرد تا ساعات کار ادارات، بانک‌ها، نيروي انتظامي، اصناف و مدارس تغيير کند.
يازرلو ادامه داد: بازگشايي مدارس در ترافيک شهر تهران نقش مهم و بسزايي دارد زيرا يک ميليون و 200 هزار دانش‌آموز و فرهنگي متقاضي استفاده از وسايل حمل و نقل شهري هستند.

وي با بيان اينکه سازمان آموزش و پرورش شهر تهران براي تغيير ساعات مدارس منتظر مصوبه شوراي عالي ترافيک است، بيان کرد: علت مخالفت اين سازمان با تصميمات قبلي شوراي عالي ترافيک شهر تهران براي تغيير ساعات مدارس اين بود که اين شورا بعد از برنامه‌ريزي‌هاي آموزش و پرورش شهر تهران و در آْبان سال جاري اقدام به اعلام تغيير ساعات مدارس و ادارات کرد.

يازرلو اضافه کرد: اگر شوراي عالي ترافيک شهر تهران قرار است که براي تغيير ساعات مدارس و ادارات اقدامي انجام دهد بهتر است از هم‌اکنون به اين اقدام بپردازد.

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تعداد معلمان بي‌انگيزه و فاقد صلاحيت در آموزش و پرورش شهر تهران به تعداد انگشتان دست هم نيست.
وي اضافه کرد: اگر معلمي به هر دليلي توان ادامه تدريس را در کلاس درس نداشته باشد، از کسالت و بيماري صعب‌العلاجي رنج مي‌برد و متغيرهاي غير ارادي بر او غلبه مي‌کند، در صورتي که داراي 20 سال سابقه کار باشد مي‌تواند بازنشسته پيش ‌از موعد شود.

يازرلو ادامه داد: نيروي انساني ناکارآمدي که توانايي حضور در کلاس درس را ندارند و سابقه کار او زير 20 سال است مي‌تواند خود را بازخريد کند زيرا آموزش و پرورش شهر تهران تسهيلات خوبي را براي آنها فراهم شده است.

وي عنوان کرد: تمام مدارس و کلاس‌هاي شهر تهران آمادگي دارند تا پايان مرداد سال 89 برنامه درسي، هفتگي کلاسي دانش‌آموزان را مبتني بر مباني علمي، پژوهشي، تربيتي و فرهنگي از طريق پست به منازلشان ارسال کنند.
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بنده احراز آمادگي تمام مديران مدارس شهر تهران را براي بازگشايي شکوهمند مدارس در سال تحصيلي 90 ـ 89 اعلام مي‌کنم.

يازرلو بيان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران براي کاهش مسافرت‌هاي درون شهري اين امکان را به وجود آورد که دانش‌آموزان از طريق اينترنت بتوانند خودشان را ثبت‌نام کنند.

وي ادامه داد: والدين دانش‌آموزان تهراني براي سال تحصيلي آينده مي‌توانند از طريق اينترنت يا به صورت حضوري به ثبت‌نام فرزندان خود بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر 1389022061