برند دارايي غير مشهود ميراث فرهنگي

به گزارش ميراث آريا(CHTN) معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري با اشاره به اين مطلب افزود:نياز به يک برند شناخته شده فقط يک نياز تجاري نيست، بلکه نمادي براي اعلام اهداف، برنامه‌ها و خط مشي هر سازمان است. از اين رو بايد گفت امروزه برندها به عنوان بخشي از دارايي‌هاي غير مشهود هر سازماني محسوب مي‌شوند.

سيد رضا موسوي درپيام خود به سمينار تخصصي شناخت راهبردهاي ساخت برند درصنعت گردشگري تصريح کرد: از آنجا که برندها ارتباط مستقيمي با ذهن مخاطبان و جلب اعتماد آنان دارند. پس مي توان گفت که آنها ماهيت اجتماعي نيز دارند، در جامعه متولد مي شوند و همراه جامعه مراحل ترقي و شهرت خود را طي مي کنند و در رقابت هاي جامعه نيز مي ميرند.

وي افزود:همواره در حوزه صنعت گردشگري کشورمان اين دغدغه وجود داشته که چرا جاي برندي با طرح فاخر شعار گويا و رنگ چشم نواز خالي است؟ و لذا با دعوت از هنرمندان برجسته کشورمان و اساتيد دانشگاهي مي خواهيم که براي نشان دار کردن سرمايه ناملموس اما بسيار ارزش کشورمان در حوزه گردشگري چاره اي بينديشند؟

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري يادآور شد :اعتقاد داريم که صنعت گردشگري ما نيازمند معرفي شدن توسط برند منحصر به خودش و معرفي شدن بعنوان يک برند منحصر بفرد در جهان است. زيرا قابليت، شاستگي و لياقت آن را دارد. کشور پهناور و کهن ما با توجه به منابع عظيم و ظرفيت هاي گسترده گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي به مراتب شايستگي بيشتري براي مبدل شدن به يک برند جهاني گردشگري را دارد تا کشورهاي جديدالتأسيس و کوچک در گوشه و کنار جهان.

موسوي افزود:تحقق اهداف بازاريابي در حوزه گردشگري منوط و وابسته به شناخته شدن کشورمان در جهان و تعيين برند است، اين مهم در حوزه بازاريابي تجاري و بازرگاني ما نيز صدق مي کند.

وي درپايان اين پيان خاطرنشان کرد:اکنون زمان آن ست تا جريان قدرتمند رسانه ها و فعالان عرصه تبليغات و برندسازي از تلاش موثر خود براي معرفي صنعت گردشگري سرزمين مادري خود دريغ نورزند و هر آنچه از فن و هنر در پنجه دارند براي اعتلاي جمهوري اسلامي ايران به ميدان آورند./121

انتهای پیام/

کد خبر 1389031919