نقاره‌خانه و گورستان سلطنتي آل بويه واکاوي مي‌شوند

به گزارش ميراث آريا(chtn)؛ مدير کل ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران در حاشيه بازديد رئيس سازمان ميراث فرهنگي از آثار و بناهاي تاريخي شهر ري افزود: هم‌اکنون اقدامات حفاظتي، مطالعات باستان‌شناسي و پيش‌بيني خدمات مورد نياز گردشگران در مجموعه برج نقاره‌خانه و گورستان سلطنتي آل بويه واقع در دامنه کوه نقاره خانه شهرري در دستور کار قرار دارد.

محمد ابراهيم لاريجاني در توضيح اين مطلب، اقدامات حفاظتي مانند تعيين حريم حفاظتي در حوزه حفظ و احياي اين مجموعه را امري لازم و ضروري دانست و گفت: همچنين بايد بار ديگر مطالعات باستان‌شناسي اين مجموعه آغاز شود.

وي با بيان اينکه مجموعه برج نقاره‌خانه و گورستان سلطنتي آل بويه جزو معدود آثاري هستند که از نظر منظر دچار آسيب نشده‌اند بيان داشت: بر اساس بررسي هاي انجام شده اين مجموعه به خدمات و امکانات گردشگري نيازمند است.

اين مقام مسئول جلوگيري از گسترش و توسعه روستاي پيرامون به سمت آثار تاريخي مجموعه و در برخي موارد آزاد سازي محوطه را از ضروري‌ترين اقدامات در دستور کار اين مجموعه اعلام کرد.

لاريجاني در پايان به انجام محوطه‌سازي، ايجاد راه‌هاي دسترسي و ساخت پلکان در بدنه کوه از محل اعتبارات حوزه گردشگري اشاره کرد./119

انتهای پیام/

کد خبر 1389042649