يونانيان از ايران شناخت کافي ندارند

وابسته فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در يونان در گفتگو با خبرنگار ميراث آريا(chtn)،با بيان اين مطلب گفت: ايران و يونان بيش از 2هزار و 500 سال سابقه فرهنگي دارند و جزء 10 کشوري هستند که بيش از 2 هزار سال با هم رابطه دارند .

محمدرضا پاک روان افزود: اين دو کشور ظرفيت‌هاي خوب و مشترک در حوزه‌هاي فرهنگي ، هنري و گردشگري دارند که با شناخت اين ظرفيت‌ها مي‌توانند در شناساندن غنا و عمق فرهنگ و تمدن جاذبه‌هاي گردشگري دو کشور به مردم خود موثر باشند .

وي تصريح کرد: يکي از آسيب‌هاي گردشگري ما اين است که مردم دنيا ظرفيت‌هاي عميق گردشگري ما را نمي‌شناسند .

پاک روان با بيان اينکه يکي از وظايف اصلي ما اين است که اين دريچه را به سوي ديگر ملل باز کنيم ، افزود: در يونان بايد تلاش کنيم که از برگزاري هفته‌هاي فرهنگي بتوانيم افراد کار آمد را در اين حوزه‌ها پيدا و با شرکت‌هاي گردشگري ايراني ملحق کنيم .

وي اضافه کرد: بايد در اين راستا افرادي که در اين حوزه فعال اند را با استفاده‌ از تکنولوژي روز ، سايت‌ها ، ايميل ها و وب سايت‌ها و ارسال فيلم‌ معرفي و شناسايي کنيم .

پاک روان ادامه داد: يونان تنها کشور اروپايي است که وزارت کشتيراني دارد و ما از اين طريق مي توانيم از دريچه اقتصادي و گردشگري با اين کشور وارد عمل شويم .

وي اضافه کرد: هر سال 14 ميليون گردشگر از جهان به يونان مي آيند و اين ظرفيت بالايي است و در حدود 20 درصد از در آمد ملي اين کشور از صنعت گردشگري است .

پاک روان خاطرنشان کرد: همچنين در توليد مولتي مديا و فضاي مجازي براي معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري ايران بايد استفاده کنيم .

وي با بيان اينکه يونانيان از ايران شناخت‌اشان خيلي زياد نيست ، افزود: اين افراد از نظر جغرافيايي در اروپا هستند ولي از نظر نگاه در حوزه شرق هستند .

پاک روان ادامه داد: در نگاه انساني و ديني به ما خيلي نزديک اند و اشتراکات و سنخيت‌هاي زيادي با ما دارند .

وابسته فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در يونان همچنين گفت: در ارتباط با فلسفه ، شعر ، هنر ، فرهنگ ، تمدن و آثار باستاني و تاريخي دو کشور داراي ظرفيت‌هاي خوب و مشترکي هستند .

پاک روان در ادامه گفت: براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران به يونانيان سفارت جمهوري اسلامي ايران تلاش مي‌کند ولي اين تنها يک ظرفيت است و بايد در اين مسير از ظرفيت‌هاي فرهنگي داخل نيز کمک بگيريم .

معاون رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در يونان ادامه داد: براي معرفي ايران بايد از تمام ظرفيت‌ها حتي از پخش فيلم‌هاي انساني و اجتماعي ايراني نيز استفاده کنيم و اين فيلم‌ها را به زبان يوناني ترجمه و غناي فرهنگي کشورمان را به يونانيان بشناسانيم .
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1389113020