صنايع‌دستي  نماد اقتدار هنري ايران است

سيد محمود حسيني دولت آبادي در گفتگو با خبرنگار ميراث آريا (CHTN)، ضمن بيان اين مطلب افزود: کشور ما در تمام دوره‌هاي تاريخي داراي ويژگي‌هاي مختلف هنري است که همواره براي جهانيان معتبر و شناخته شده است.

وي با اشاره به آثار هنري به جا مانده از دوره‌هاي صفوي، سلجوقي و اسلامي در موزه هاي دنيا افزود : هنر ايراني هر جا باشد باعث افتخار ما است چرا که با زبان زيباي هنري قابليت‌هاي ايران را به نمايش مي گذارد.

اين نماينده مجلس استفاده از قابليت‌هاي بومي و محلي را در توسعه صنايع‌دستي مهم دانست و اظهار داشت : شهرها و روستاهاي کشور ما قابليت‌هاي بومي و محلي خوبي دارند که پرورش آن‌ها مي‌تواند هم براي مردم وهم براي دولت مفيد باشد.

نماينده شاهين شهر ، ميمه و برخواردر رابطه با صنايع‌دستي اين شهرها نيز اظهار داشت : قالي بافي در شهرستان برخوار و ميمه مهم ترين صنعت دستي محسوب ميشود و بيشتر اهالي در کار گاههاي خانگي به بافت قالي مشغول هستند و قالي اين منطقه از قدمت و اصالت خاصي برخوردار است.

وي با بيان اينکه قالي‌هاي بافت ميمه جنبه صادراتي دارد تأکيد کرد : بيشتر توليدات اين منطقه از تهران به خارج از کشور صادرمي‌شوند اين قالي‌ها داراي طرح کاشان و نقش‌هاي افشان، لچک ترنج، جنگلي و هم چنين طرح خاصي معروف به ميمه هستند.

حسيني دولت آبادي ياد آور شد : در استان اصفهان قالي‌هاي ميمه طرح منحصر به فردي دارد که با طرح مناطق ديگر متفاوت است علاوه بر قالي بافي، کرباس بافي نيز از ديگر صنايع دستي اين شهرستان محسوب مي‌شود.

اين نماينده مجلس پژوهش و تحقيق در حوزه صنايع‌دستي را در توسعه آن مهم خواند و گفت: اگرچه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي از ساليان دور باقي مانده‌اند اما براي حفظ آنها بايد از علم روز و دستاوردهاي جديد استفاده کنيم .

202/

انتهای پیام/

کد خبر 1389113049