بازار فروش صنايع‌دستي در کشورهاي اروپايي مطالعه مي‌شود

مدير کل امور بازرگاني معاونت صنايع‌دستي در اين باره به خبرنگار ميراث آريا(chtn)، گفت: يکي از مهم‌ترين موانع پيش روي بخش صنايع‌‌دستي کشور نبود بازار فروش مناسب است.

احمد بالان ادامه داد: تلاش براي شناخت بازارهاي هدف در کشورهاي مختلف از مدت‌ها پيش آغاز شده و اين روند در سال 90 نيز ادامه خواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه در سال جاري بازار صنايع‌دستي چين به طور ويژه مورد بررسي قرار گرفت، اظهار داشت: در اين ارزيابي‌ها مشخص شد، اين کشور از بازار آماده‌اي براي اقلام و توليدات صنايع‌دستي ايران برخوردار است.

مدير کل امور بازرگاني اين معاونت افزود: طي سال‌هاي اخير روند واردات به کشور چين افزايش چشمگيري داشته است و صنايع‌دستي ايران نيز مي‌تواند از اين فرصت نهايت استفاده را بکند.

بالان بيان داشت: ‌حمايت و تقويت تشکل‌ها و انجمن‌هاي غير دولتي مرتبط با حوزه‌هاي مختلف فعاليت صنايع‌دستي(شرکت‌هاي تعاوني، شرکت سرمايه گذاري توسعه صنايع‌دستي، اتحاديه و انجمن‌هاي توليدي - توزيعي و صنفي - صادراتي از طريق برپايي گردهمايي، سمينار، کارگاه آموزشي و همايش با همکاري وزارت تعاون و استان‌ها نيز در دستور کار سال 90 قرار دارد.

مدير کل امور بازرگاني معاونت صنايع‌دستي در ادامه اظهار داشت: طي سال 89 نيز در راستاي حمايت از بخش غير دولتي فعال در عرصه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي گام‌هاي موثري برداشته شده است.

اين مقام مسوول با بيان اينکه برنامه ريزي‌هايي براي حمايت از هنرمندان و صنعتگران صنايع‌دستي به منظور حضور و مشارکت در نمايشگاه‌هاي خارجي نيز انجام شده است، گفت: برگزاري بازارچه‌هاي موقت داخلي، بازارچه‌هاي موقت تابستاني، نمايشگاه‌هاي بازرگاني در سطح سراسري و نمايشگاه‌هاي تخصصي در سطح سراسري نيز در سال 90 اجرايي مي‌شود.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1389122111