وي اضافه کرد: در حوزه برند سازي همه در گام اول به توسعه صادرات ميانديشند و اين در حالي است که حفظ جايگاه توليدات در بازارهاي داخلي و جلوگيري از رونق بازار توليدات بي کيفيت خارجي از اهميت بيشتري برخوردار است.
دبير علمي پنجمين کنفرانس بين المللي برند ادامه داد: با همين نگاه است که ضرورت تعريف برند ملي براي توليدات صنايعدستي پيش از برند جهاني احساس ميشود.
امير شاهي بيان داشت: ساخت برندي جهاني پيش از هر چيز نيازمند مطالعات ويژه و شناسايي بازاري است که توليدات در آنها عرضه ميشود.
اين استاد دانشگاه با بيان اينکه براي هر بازار بايد سبد محصولي خاص در نظر گرفته شود، گفت: با توجه به بازار هدف و توليداتي که قابليت عرضه را دارند بايد به دنبال تعريف برندي جهاني بود.
وي تصريح کرد: همچنين نياز به آسيب شناسي دقيق در مورد توليدات صنايعدستي کشور با توجه به نياز بازارهاي مختلف در تعريف برندي جهاني به شدت احساس ميشود.
مشاور شرکت نو آوران داتيک(نخستين شرکت مشاوره و مديريت استراتژيک برند)، تأکيد کرد: برند به معناي توليد کالاهاي استاندارد است که در تعريف آن بايد کسب ارزش افزوده قابل توجه را مد نظر قرار دهيم.
امير شاهي با اشاره به اينکه همچنين در تعريف صحيح اين مفهوم بايد بازار داخلي و خارجي را يکديگر تفکيک کنيم، اظهار داشت: نياز اين دو بازار با يکديگر متفاوت است.
وي يادآورشد: به نظر ميرسد در عرصه صنايعدستي توانمند سازي بنگاههاي کوچک به منظور برند سازي بهترين راهکار پيش رو باشد که قابليت سرمايه گذاري و ورود را دارد.
111/
انتهای پیام/