او با اشاره به اينکه اغلب مسافران و زائران حرم رضوي اين بازار را به خوبي ميشناسند، اظهار داشت: شناخت، رفت و آمد گردشگران و زائران و علاقهمندي آنها به خريد سوغات، دست فروشندگان را براي عرضه توليدات بيکيفيت و با تنوع خارجي بازگذاشته است.
سرپرست اين معاونت بيان داشت: با وجود توليدات خارجي، در حال حاضر بيش از 500 تراشگاه فيروزه و عقيق در طبقه دوم اين بازار فعاليت ميکنند که از زنده بودن اين هنر- صنعت حکايت دارند.
«عابدي» ادامه داد: مرزها را نميتوان به روي توليدات خارجي بست اما ميتوان با فرهنگسازي مناسب خريداران را به سمت و سوي خريد توليدات با کيفيت سوق داد.
به گفته اين مقام مسوول بازار داخلي توليدات سنگهاي قيمتي و نيمهقيمتي چندان متأثر از عرضه محصولات خارجي نيست و ميزان رضايت توليدکنندگان از اين بخش قابل توجه است.
او به جايگاه ويژه سنگهاي قيمتي و نيمهقيمتي در بخش صادرات کشور اشاره کرد و يادآور شد: آمار و ارقامي که از صادرات اين توليدات به عنوان زيورآلات سنتي درج ميشود بدون احتساب خروج چمداني و همراه مسافر است که به هيچ عنوان در مجموع صادرات لحاظ نميشود.
111/
انتهای پیام/