او با بيان اينکه گردشگران داخلي با اين معضل خو گرفتهاند، اظهار کرد: مشکل اصلي راهنمايان در برخورد با گردشگران خارجي است، به طوريکه راهنما در طول برگزاري يک تور به ندرت ميتواند سرويس بهداشتي مناسبي را براي استفاده گردشگران پيدا کند.
«حسينزاده» با بيان اينکه تعداد سرويسهاي بهداشتي در محورهاي اصلي مواصلاتي کشور کم است، متذکر شد: در مسيرهاي فرعي نيز مشکل نبود سرويسهاي بهداشتي به شدت احساس ميشود، به طوريکه اين موضوع از معضلات زيرساختي گردشگري کشور است.
اين راهنماي گردشگري افزود: به جز سرويسهاي بهداشتي چند مجتمع خدماتي رفاهي در محورهاي اصلي کشور همچون اتوبان قم، سرويسهاي بهداشتي موجود در ساير محورهاي مواصلاتي نيز از نظر نظافت و بهداشت وضعيت چندان مناسبي ندارند.
«حسينزاده» اظهار کرد: بسياري از سرويسهاي بهداشتي در جادههاي کشور به دليل فرسودگي و عدم برخورداري از امکانات اوليه و بسياري از سرويسهاي نوساز نيز به دليل عدم رعايت بهداشت عملا غيرقابل استفاده هستند.
او خاطرنشان کرد: عدم رعايت نظافت و بهداشت، نبود مواد شوينده، نبود آب و ساير موارد از معضلاتي است که راهنمايان تور براي آن هيچ پاسخي ندارند و اين موضوع در سطح ملي فرهنگ کشور را زيرسوال ميبرد.
/115
انتهای پیام/