«حسين شيرچي» ادامه داد: گردشگران داخلي نيز آشنايي چنداني با صنايعدستي اصيل و کهن ايراني ندارند و اغلب جز در مناسبات خاص اين اقلام را خريداري نميکنند.
رئيس اتحاديه صنف فروشندگان اشياء قديمي و صنايعدستي تهران افزود: تنها قيمت ملاک خريد قرار ميگيرد و کمتر به کيفيت و اصالت صنايعدستي داخلي توجه ميشود که در اين زمينه بايد اطلاعرساني شود و با معرفي صنايعدستي اصيل کشورمان، زمينههاي گرايش مردم به خريد اين توليدات فراهم شود.
شيرچي علت گراني برخي از توليدات صنايعدستي را تهيه مواد اوليه دانست و گفت: بايد توجه داشت که توليد اين محصولات براي توليدکننده نيز گران تمام ميشود و بايد با قيمت بالاتري نيز به فروش برسد.
وي در ادامه اظهار داشت: بالا رفتن هزينه زندگي توليدکننده نيز بر افزايش قيمت نهايي تأثير گذار است.
رئيس اتحاديه صنف فروشندگان اشياء قديمي و صنايعدستي تهران با تأکيد بر اين که برنامههاي حمايتي به منظور رونق فروش صنايعدستي در فروشگاهها تا به حال اجرايي شده، گفت: مراجعه برندگان جوايز غيرنقدي بانکها به فروشگاهها با هدف خريد توليدات صنايعدستي از جمله اين برنامهها است.
شيرچي در گفتگو با ميراث آريا يادآور شد: اين اتحاديه آمادگي همکاري براي رفع مشکلات موجود بر سر راه فروشگاههاي صنايعدستي را دارد.
111/
انتهای پیام/