برندسازي نيازمند عزم ملي است

«مسيح شريف» که براي شرکت در سومين سمينار برند به ايران سفر کرده است، با بيان اين مطلب به ميراث‏آريا(chtn)، افزود: ساخت برند فقط از عهده سازمان گردشگري برنمي‏‏آيد بلکه وزارتخانه‏ و سازمان‏هاي مختلف از جمله وزارت امور خارجه، اقتصاد، بازرگاني، نيروي انتظامي و ... بايد با هم همکاري داشته باشند.

وي تصريح کرد: همچنين برند گردشگري را سازمان گردشگري به‌تنهايي نمي‏تواند جايگاه‏يابي کند بلکه بايد بر اساس مشخصه‏هاي هويت ملي و مبتني بر حال و هواي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و تمام جنبه‏هاي مختلف مقصد به عنوان مثال کشور ايران شکل بگيرد.

مدير موسسه توريسم ليدرز اسپانيا اظهار داشت: اگرچه برند هر کشور و مقصدي به رونق گردشگري کمک مي‏کند، ولي برند مفهومي چندوجهي و فراسازماني دارد.

وي برند را وسيله‏اي براي تمايز يک خدمت از ساير خدمات خواند و بيان کرد: امروزه با توجه به تنوع محصولات و خدمات، برند نه‌تنها در گردشگري، بلکه در کسب و کار يک شناسه به شمار مي‌آيد.
الف/ب/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391082820